Menno
Hij heeft opgebracht GBP 535, ofwel circa 631 euro.
En da’s dus relatief gezien een koopje!
Menno
Pas maar op hoor mannen anders krijg je meneer bernard over je heen in het forum.
En die verslijt je voor gek, want voor die prijs kan je nooit een echte breitling kopen. Dat waren tenminste de reacties die ik kreeg over een Patek Philipe van 5000 euro. Ze maken je echt voor stom uit dat je naar zoiets kijkt en dat je niet snapt dat je voor 5000 euro naar een Patek kijkt.
Maar ehh dit ziet er wel een heel mooi exemplaar uit hoor die breitling en neem aan dat de prijs waar hij voor weg ging niet duur is. Zag dat dezelfde verkoper ook zakhorloges heeft staan dus ga nog eens goed kijken.
[quote]
Pas maar op hoor mannen anders krijg je meneer
bernard over je heen in het forum.
En die verslijt je voor gek, want voor die prijs
kan je nooit een echte breitling kopen. Dat waren
tenminste de reacties die ik kreeg over een Patek
Philipe van 5000 euro. Ze maken je echt voor stom
uit dat je naar zoiets kijkt en dat je niet snapt
dat je voor 5000 euro naar een Patek kijkt.Maar ehh dit ziet er wel een heel mooi exemplaar
uit hoor die breitling en neem aan dat de prijs
waar hij voor weg ging niet duur is. Zag dat
dezelfde verkoper ook zakhorloges heeft staan dus
ga nog eens goed kijken.[/quote]
Je zou ook gewoon blij kunnen zijn dat iemand met gedegen kennis je voor een ongelofelijke miskoop (lees: aankoop nepper) behoedt…
Misschien formuleert Bernard niet zo genuanceerd (hij komt tenslotte regelmatig op DZVL ;)), maar hij bedoelt het goed. Of het nu nodig is om hem in andere topics af te vallen?
Overigens geldt volgens mij voor deze Breitling wat je ook voor veel TAGs uit deze periode ziet. Vaak (niet noodzakelijk déze!!!) in elkaar gezet met (groten)deels authentieke (al dan niet NOS) onderdelen. Of het horloge dan écht is hangt per liefhebber af. De prijs lijkt me redelijk marktconform overigens.
Bij dit voorbeeld komt de ‘inscriptie’ op de binnenzijde deksel nogal prutserig over…
In mijn eerste posting heb ik alleen verwezen naar eBay. Niet gehinderd door enige kennis over Breitlings (en ik ben er nog steeds niet door gehinderd). Ik meldde dit horloge ook op een Brits forum. Daar was de reactie niet negatief. Mensen met meer kennis dan ik over Breitling waren bepaald niet negatief en geinteresseerd in de ontwikkelingen. Ze vonden de uiteindelijke prijs ook niet gek.
Dus… mijn idee dat het een Breitling is (en geen nep) is gebaseerd op de uitlatingen van een Engelse WIS met meer kennis van zaken dan ik; mijn verbazing over de prijs is gebaseerd op het merk Breitling: ik had verwacht dat het op grond van het merk meer zou opleveren.
Maar goed, ik weet niet wie Bernard is, uit de bovenstaande tekst maak ik op dat hij veel verstand heeft van prijzen. Dat valt te prijzen. Dus wat mij betreft niets negatiefs.
Menno
mmpm Schreef:
Pas maar op hoor mannen anders krijg je meneer
bernard over je heen in het forum.
En die verslijt je voor gek, want voor die prijs
kan je nooit een echte breitling kopen. Dat waren
tenminste de reacties die ik kreeg over een Patek
Philipe van 5000 euro. Ze maken je echt voor stom
uit dat je naar zoiets kijkt en dat je niet snapt
dat je voor 5000 euro naar een Patek kijkt.Maar ehh dit ziet er wel een heel mooi exemplaar
uit hoor die breitling en neem aan dat de prijs
waar hij voor weg ging niet duur is. Zag dat
dezelfde verkoper ook zakhorloges heeft staan dus
ga nog eens goed kijken.
###edit Henrik: niet nodig. Einde edit###
Breitling is actief in een totaal andere prijsklasse dan Patek.
Dat weet iedere forummer die meer dan eens op Marktplaats en E-bay heeft gekeken.
@ Jeroen, thnx voor je bericht.
Ik ben niet altijd even genuanceerd, maar ja… dit soort totaal passief gedrag, niets nakijken etc. kan me mateloos irriteren.
Zeker als je achtereenvolgens al een keer gevraagd hebt of iets fake of echt is:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,72185,72965#msg-72965
vervolgens geadviseerd bent je in te lezen:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,123824,124549#msg-124549
maar daarna met volslagen rotzooi uit de jaren 60 aankomt,je afvragend of het wellicht een Zenith is:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,128241,128241#msg-128241
en vervolgens met een fake GO “tourbillon” op de proppen komt,
om tot slot met een Patek aan te komen zetten die regelrecht uit China komt…
Dit soort forummers moet eens op google leren zoeken, boeken over horloges lezen en eerst google en die boeken gebruiken voor ze andermans tijd verspillen.
Dat klinkt misschien onaardig. Ik help graag mensen, maar er zijn grenzen…
Volgens mij is het een normale prijs voor een normaal Breiting model. Wel iets uit de nadagen van het eerste Breitling tijdperk toen het einde al in zicht was en niet een van de populairste modellen, vandaar ook de voor een Breitling relatief lage prijs. Als je echter nagaat dat dit soort modellen ook door veel “gewone” merken zij gemaakt en dan een derde opbrengen is het relatief toch weer een hoge prijs. Dus toch een echte Breitling 
Jammer dat bij nalezen van dit boeiende forum, de foto niet meer is te zien omdat de advertentie is weggehaald en na 90 dagen niet meer te achterhalen is volgens e-bay.