Aparte horlogefoto's

Mijn vrouw volgt sinds kort een cursus digitale fotografie.
We hebben nog nooit zoveel mislukte foto’s gehad, maar erg leuk en leerzaam, met elke week weer een nieuwe opdracht.
Afgelopen week was dit fotograferen met water, en omdat ik graag foto’s van mijn nieuwe aanwinst wilde hebben voor op het forum vroeg ik haar ook mijn horloge te fotograferen.

Dus toen ik terug kwam liet zij trots de foto’s zien:

Dit is de kleur van de wijzers zoals je ze irl ziet.

Nog iets te ver weg, maar niets mis mee, alleen toen kreeg ik dit te zien:

Ehr,… schat waar ligt mijn horloge daarin?

In de rode wijn met ijs, want ik was bang dat de kleurstof in gewoon water erop zou blijven zitten, maar hij is toch waterdicht??? :smiley:

Ook op de cursus vroegen ze of ik er vanaf moest hihi.

Het is gelukkig goed gegaan, ik heb even uitgelegd hoe waterdicht ongeveer werkte met temp.

Toen wat foto’s op het forum laten zien, en nu wil ze ineens een nieuwe camera :frowning:

Toch zelf maar eens voorzichtig gaan oefenen.

Zijn er nog meer mensen met aparte foto’s?

Ik kan mij nog de eerste herfstfoto’s herinneren, en rob heeft ook wat mooie op zijn site staan met water, of zijn die geshopped?

Ik ben benieuwd,…

Wat een geluk dat het geen patek dress was die loopt direct vol

Leuk hoor… Ik ben ook gek op fotos maken van mijn horloges. En waarom zou je niet fotoshoppen. Dat is het mooie van digitale fotografie. Ik heb geshopte en ongeshopte fotos. Hier wat plaatjes…

Niet bewerkt

En daarna bewerkt

Voor…

na…

En voor iedereen vast prettige kerstdagen…

Ruw Staal:

Blauw Staal:

En nog een keer de flightmaster

Groeten
Marijn

insane

Zelf vind ik het leuk om met licht te spelen. Met name als door de reflectie alles zwaar onderbelicht wordt, en alleen de glimmende delen zichtbaar worden. Dit kan met zowel voor- als achterkanten:

Groeten,

Martin