Orienterend naar een Omega Speedmaster Professional met een witte wijzerplaat kwam ik al surfend op het internet bijgevoegd exemplaar tegen. Heeft iemand ooit een dergelijke uitvoering gezien. Uniek is ie wel, maar origineel…
In ieder geval een mooie klok 
Vraagje, waarom zou deze niet origineel kunnen zijn?
Steiner lijkt me toch een gerenommeerde zaak.
Ik bedoel eerder “origineel” in de zin van een uitvoering zoals deze ooit officieel door OMEGA werd verkocht als uitvoering. Maar dat is maar een vermoeden…
Het is- naar mijn smaak - iig een geslaagde combinatie - de witte wijzerplaat en orange wijzers.
Als Steiner het verkoopt zal het vast wel kloppen
Is dit niet zo’n prototype?
Is meen ik enige tijd geleden een topic over geweest.
Werden er toen niet twee aangeboden via marktplaats?
Nee, dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Ik heb het topic ook gelezen maar daarin werd gesproken over fake. Dit lijkt mij een echt een ECHTE originele OMEGA. Zeker gezien de aanbieder. Ik dacht eerder aan een after market aanpassing mbt de wijzers. That’s all.
Ik geloof niet dat dit een prototype is. Dan zou het aanmerkelijk duurder zijn. Dit is mogelijk een exemplaar voor de Japanse markt en wellicht zijn er later toch nog andere wijzers op gekomen. Omega heeft overigens soms wel raardere fratsen uitgehaald. Als de ene soort wijzers op waren dan gebruikte men soms andere. Reken maar dat Steiner geen neppers verkoopt, dat zou de doodsteek zijn voor hun reputatie.
hans
Mee eens…ik zal binnenkort eens bij Steiner binnenwippen voor wat meer info.
Ik heb deze een hele tijd geleden (zeker 2 jaar) uitgebreid mogen bekijken en best lang met Philipp over deze horloges (hij had er 2) gepraat.

De conclusie was destijds dat we het echte antwoord (waarschijnlijk) nooit zouden vinden vanwege het ontbreken van documentatie.
Hoe dan ook, ik ben er 100% van overtuigd dat dit echte Omega’s (nogmaals, hij heeft / had er twee) zijn. Ik ben niet God
maar ik heb wel al heel veel 145.022’s in m’n handen gehad, ook exemplaren die zwaar samen gesteld waren…
Er was trouwens een match tussen de serienummers en de periode waarin de wijzers op de markt zijn gebracht, daar heb ik destijds naar gezocht.
Een theorie was ook nog dat deze klokken waren gemodificeerd door een Japanse Speedmaster internet held, die dit destijds als handel had. Maar er was iets wat dit ook weer ontkrachtte (volgens mij de T Swiss T op de wijzerplaat)…
Ik kan me verder herinneren dat ik deze info op verschillende fora gedeelt heb en dat ik er op sommige plaatsen flink van langs kreeg. Ik heb toen aan de critici geschreven dat ze naar Maastricht moesten gaan om die klokken te bekijken alvorens iets (lees; domme dingen) te schrijven.
Een heel verhaal… ik heb eigenlijk maar 1 goede tip; ga naar Maastricht en bekijk je dit horloge, dat is echt de moeite waard. Daarnaast heeft Philipp lekkere koffie en als hij tijd heeft kun je veel van hem leren :~
Groet, Roel
Bedankt Roel voor het uitgebreide antwoord met de mooie foto´s.
Ik heb het topic vandaag nog doorgenomen. In dit topic werd ook de term put together gehanteerd wat ik persoonlijk opvat als samengesteld van originele onderdelen van Omega. Misschien wel leuk om een horloge te tonen dat wél in deze categorie valt maar daarom niet minder mooi is…
Op leer

Mesh

én een mooie wristshot. Isn´t she lovely…

Deze kwam ik tegen en moest direct aan dit topic denken, nog een Speedmaster met witte plaat, jammer dat ze deze niet gewoon standaard naast de zwarte leveren, vind dit zelf véél mooier namelijk.
http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=4623797&rid=0