Aparte wijzerplaat Poljot chrono 3133, wat is de betekenis

Hallo medeforumers,

Een tijdje geleden deze Poljot op de kop getikt als aanvulling op de verzameling. Natuurlijk met het befaamde 3133 uurwerk. Van dit type Poljots heb ik er al een aantal. Deze had ik echter nog nooit gezien. Kan iemand mij vertellen wat de betekenis is van de belettering op de wijzerplaat? Ik vermoed dat het reclame is voor een of ander bedrijf.
Helaas lukt het me niet om de rode letters heel duidelijk op de foto te krijgen.

Hier komen de fotos:

Misschien moet deze post wel in het vintage-gedeelte worden geplaats, maar dat hoor ik dan wel.

Mooie zilvere wijzerplaat!

Een aparte aanvulling op jou collectie.
Veel plezier met dit mooie tijdwaarnemingsinstrument!

Gr, Erik

Ik kan de rode letters echt niet lezen…
…misschien kan je het zelf ontcijferen?

Het is in ieder geval reclame van één of andere bank in Moskou.

In het zwart staat bovenaan “TELEMETR” (telemeter) en onder het merk “23 KAMNA” (23 stenen)

Het ziet er enigszins uit als een promotie/relatie geschenk.

I.c.m. het uurwerk heb je een leuke vondst gedaan (tu).

Hallo er staat: (hij pakt geen Russische tekens) fonetisch dan maar:
Moskowskij aktsionernij innowatsionnij bank

Dit betekent zoiets als Moskouwse coöperatie(ve) (of gezamenlijke/gemeenschappelijke) innovatie(ve) bank. In het Engels is het een joint-stock bank, misschien hier ook wel. Ik heb meer verstand van Russisch dan van bankzaken ;).

Veel plezier er mee!

Ik ken het logo niet, maar als je een foto van het uurwerk hebt, kunnen we proberen het een beetje te dateren.

Ik heb hem gevonden in het boek"Uhren aus Rusland, sammlerkatalog nr.6" van Juri Levenberg.

Op blz 5

De beschrijving op de plaat: Internationale investbank.

Hergesteld in den 80er jaren.

Altijd handig indien je wat lectuur hebt, zeker van Russen.

Mako, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Greetz Erik

Hallo medeforumers,

Allemaal bedankt voor de info.

En nu nog van Bank veranderen natuurlijk…