Apocalypse Now Seiko style

Goedemorgen op deze maandag,

Hier een wat luchtige, weinig zegende post:

Duikring voor de fun even van de SNE573 gehaald om het field watch gevoel te creëren. Uiteraard gaat de bezel er straks gewoon weer op ook al voelt het stiekem alsof ik een volledig ander horloge heb.

Jammer dat het horloge onder de ring niet mooi is afgewerkt dat je beide kunt kiezen. Dit model zoi daar perfect voor zijn met zijn iets groter dan 38mm.
Gat in de markt eventueel. Duik en field watch ineen. (Hamilton en Seiko, lezen jullie mee?)

Fijne maandag allemaal.

13 likes

Zeg, doe eens wat kleren aan als je fotos op een openbaar forum post…

6 likes

Kleren? Ik zie alleen een arm op de foto.

Also, leuk experimentje. Beetje a la de Marlon Brando zijn Rolex gmt

Edit:
zag dat je zelf die link ook al had gelegd. Weet ik veel wie in welke veel van vroeger speelt.

1 like

Juist probeer ik hier, net als bijvoorbeeld de instagram pagina van ‘Watchesandwarfighters’, te laten zien dat horloges nog steeds tools zijn. En dat een fieldwatch niet enkel Vietnam meer is maar ook in de huidige tijd gedragen kan worden en op die manier zijn chames heeft.

Ik vind het juist ookngaaf als een horloge gecombineerd word of gedragen word door verschillende beroepen.
Surfers, brandweer, verpleegkundige, politie, advocaten enz. Horloges op de werkvloer.

Prins Harry die zijn Explorer droeg op missie doet mij meer dan een Explorer onder een maatpak.

Grapjes zijn nooit leuk als je ze moet uitleggen, maar vooruit:

Ik deed alsof ik je camouflage kleding niet zag, want camouflage…

7 likes

Ik dacht dat het zijn pyjama was gezien het tijdstip :joy:

1 like

Nu nog een CNS bandje scoren.

Tzz.

Ik vind het cool. Ik heb toen ik een heel klein beetje wat van horloges wist een Submariner te koop zien staan zonder bezel en ik dacht wauw! wat is dat voor model. Het heeft iets van eenvoud en doeltreffendheid zonder de bezel. En in het geval van een Rolex valt het ook wat minder op, wat toch de grootste reden is waarom ik er niet mee zou lopen…

Tja, dit bestaat al, in die zin dat er hele ritsen Seiko 5jes zijn met een SKX kast maar zonder bezel. En de Serica Field watches, uiteraard.

Ik vrees dat dat gat al jaren lang gevuld is. Zelfs ook met mooie finishing op de bezel. Hier de upmarket versie:

En de budgetversie:

Daar hoef je een duikertje niet voor te verminken. Omdat Marlon Brando van gekkigheid in de sloot sprong hoeven wij het niet te doen, toch?

Helaas, de geweldsindustrie bestaat nog. Dat doet me wat, alleen niet in positieve zin. Dat gezegd hebbende, ik ken verhalen van mensen in maatpak die meer schade aan richten dan welke missie ook maar voor elkaar zou kunnen krijgen, dus ik zit op de wip.

I love the smell of Seiko in the morning!

Ziet er wel gaaf uit zo eigenlijk, het onafgewerkte heeft wel iets onder de bezel.

Betekent het dat hij nu niet meer waterdicht is? (Domme vraag misschien maar ik zie twee gaten)

Nee, de bezel ring en inlay hebben niks met waterdichtheid te maken, die twee rondjes, daar valt gewoon een palletje / veertje in.

1 like

Zal hem ff wat meer zegenen dan.

Een originele bezel met insert van Seiko is ook niet echt goedkoop.

Die van de SKX013 zit nu op €112
Das meer dan de prijs van een nieuw 4R36 uurwerk :grimacing:

Zonder de bezel is de SKX ook niet echt een fieldwatch :grimacing:

Vandaag met de post gekomen :hugs:

1 like