Apollo 13

Apollo 13 nu te zien op TV (Veronica) daar is ook een Omega Speedmaster te zien…!

Mooie film, niet helemaal accuraat, omdat de belangrijke ontsteking van de raketmotor niet werd getimed met een Omega, maar met een Rolex… Aldus de desbetreffende astronaut…

Als dat zo is, dan verneem ik graag de bron. De Rolex had het al tijdens de NASA testen begeven…

Geweldige film, geweldig horloge! Alleen jammer dat er geen datumaanduiding op zit…:frowning:

Is een gerucht wat al jaren de ronde doet, de Omega was idd. het horloge voor NASA, maar de astronauten droegen prive ook andere klokkies, die gewoon mee de ruimte in gingen. Gerucht gaat dat de beroemde timing met de prive Rolex van Swiggert is gedaan, zoek maar eens op internet.
Maakt niet uit, want in de capsule overleeft ieder horloge, de Omega werd BUITEN de capsule en buiten het pak gedragen…
Frapant ook dat Omega de Snoopy award heeft gekregen, terwijl deze prijs verder nooit is uitgereikt.

Ik weet niet of nog iemand anders het is opgevallen maar bij de CSI van gisteren (Las Vegas?) had de halve cast een Panerai om. En dan maar beweren dat ze eerlijk politieagenten zijn, panerais’s op hun salaris…

Grappig henrik

Ik zei gisteren tegen mijn vriendin he kijk horatio draagt een panerai.

Met als reactie huh een wat??

Oh ja niet iedereen heeft een klokken tik

Ze kunnen toch sparen voor een horloge of een nepperd kopen… (goed, hier hebben ze die horloges waarschijnlijk gekocht van hun “acteersalaris”)

Vorig jaar was ik in Kenia, daar lopen zelfs de armste mensen met sieraden en horloges, het zijn wel nepperds, maar voor hun zijn die bedragen van de nepperds bijna net zo hoog als de bedragen van de echte voor ons zijn. Het is voor hun heel erg belangrijk om er welvarender uit te zien dan ze eigenlijk zijn.

Leuk voorbeeld is ook dat veel van de weinige mensen daar die een auto bezitten met de raampjes dicht rijden.
Waarom?
Dan lijkt het alsof ze airco in hun auto’s hebben…

Op TZ is ooit een topic geweest waaruit bleek dat iig Horatio een nep-panerai droeg
Net zoals Uma Thurman een nep-daytona droeg in Kill Bill

Is geen Panerai maar een Ritmo Mundo, kun je zien omdat de cijfers 2, 4, 6, 8, 10 en 12 op de wijzerplaat staan, en niet 3, 6, 9 en 12 zoals bij Panerai.

Ruud

Hoi Ruud

Ik wil best geloven dat het een ritmo mundo is. Het horloge was een paar seconde in beeld en niet gedetaileerd genoeg om het merkje te lezen. Ik zag echter de kenmerken uiterlijkheden van een panerai.
Deze ritmo mundo heeft echter ook de door jouw genoemde cijferindeling

Dus tenzij we aan een ingezoomd screenshot kunnen komen lijkt het me moeilijk om een sluitend oordeel te vellen over hetgeen horatio om zijn pols had.

Het model dat Horratio draagt is met de 2,4,6,8 enz indeling, is destijds op paneristi een diskussie over geweest, inclusief screen-shots.

Blijkbaar maken ze inmiddels meerdere modellen in de Panerai-style.

Ruud

Ik meen ook eens Orlando Bloom met een Panerai te hebben gezien op een filmposter.