Bestaat er een apparaat om een automatisch of handopwindhorloge te testen op accuraatheid en/of andere gebreken, maar welke daarnaast compact en makkelijk mee te nemen is?
Dat zou handig zijn op momenten dat je een horloge gaat kopen; dan kan je hem gelijk op accuraatheid testen en als de accuraatheid niet voldoet, of als het andere gebreken zijn, dan kan je op tijd de deal afzeggen.
Ja, Free Shipping Timegrapher Multifunction Watch Timing Machine Beat Error Amplitude Rate CE Stock http://s.aliexpress.com/JniMbMZB
Deze zie ik vaak voorbijkomen. Er zijn ook apps voor, watch accuracy tester etc. Succes! (Weet niet of linkjes mogen?) (Het is geen zelfreclame en doe dit alleen om te helpen)
Je kan dus meten hoeveel het horloge per dag voor- of achteruit loopt. Laat hij je ook weten als en andere gebreken zijn, bijvoorbeeld dat het horloge na drie uur werken stopt door een mankement in het uurwerk?
Als ik de grootte zie van dat ding, dan vermoed ik dat hij met de stekker het stopcontact in moet, right? Dan kan ik hem niet meenemen naar de afspraak en het horloge daar ter plekke controleren.
Dat kan ook! Maar ik gebruikte gewoon eBay.nl. Je moet bij de zoekfunctie even Europese Unie aanvinken, anders zie je 'm niet (pre-Brexit… …nog wel!). Is meteen de voordeligste.
Je hebt een stopcontact nodig, hoewel het ding wel via een trafo werkt (meegeleverd). Voor een Chinees apparaat is-ie van opmerkelijke afwerkingskwaliteit, en tegenwoordig gebruiken ze ook thermo-gecompenseerde kwarts. Vroeger wilde je nog wel 's een fors verschil in je beeld zien als je er een echte Witschi maast zette.
Niet om het topic te kapen (ik heb zo’n ebay ding, top voor 150e, gewoon kopen) maar zoek nog iets om zelf de waterdichtheid te testen voor als ik op vakantie ga. Ook ideeën/tips voor <200e? Dank