Appelleder

Iemand ervaring met appelleder. Hier staat dat het waterafstotend is. Mag ik dan lekker zwemmen ermee?

https://www.horlogebanden.com/happel-lazise-vegan-appelleer-horlogeband-lichtbruin/

Anders dacht ik deze.

Het is voor op m’n dekla field watch/flieger

Ik heb toevallig afgelopen weekend een appel-lederen bandje gekocht bij een horlogemaker hier in Ede (“Kris en Daan”) en draag hem sinds zaterdag op mijn horloge.

Qua uiterlijk ben ik er erg tevreden over, keurige uitstraling en afwerking, lijkt een standaard leren bandje en heeft de kleur appelgroen :slight_smile:

Qua draagcomfort ben ik er nog niet helemaal uit.
Plus: het bandje is net iets soepeler dan de leren bandjes. Draagt daarmee comfortabel.
Min: het bandje voelt iets ‘plastieker’ aan en ik denk dat het onder warme omstandigheden een wat zweterigere pols wordt, maar dat ga ik van de zomer pas echt meemaken!

2 likes

Ik ben ook aan het denken aan de zomer. Daarom dat ik me afvraag of men kan zwemmen ermee

Als ik het bandje dat jij in de link zet bekijk dan zou dat zonder problemen moeten kunnen (ze adverteren er mee dat het kan). En gezien dat het een mix is (vs degene die ik heb welke helemaal glad is) zal dat ook ongetwijfeld prima ‘nat’ dragen?

Anders zit er maar 1 ding op: bandje bestellen, wetsuit aan en in bad er mee :slight_smile:

1 like