Vandaag bij een symposium geweest waar zo nu en dan applaus/een staande ovatie werd gegeven. Tijdens het applaus vroeg ik me af in hoeverre dit schadelijk voor een automatisch horloge/handopwinder is.
Zo zijn er nog meer dagelijkse handelingen waarbij ik me kan voorstellen dat deze het horloge niet ten goede komen.
Tennis
Golven
Uitkloppen van de was
Tanden poetsen
Etc
Hoe denken jullie hier over en zijn er bewegingen of handelingen die jullie bewust vermijden?
Ik vraag mij ook wel eens af als ik auto rij,
Mijn auto is vrij stug, dat merk je dan flink in het stuur en voel ik tijdens het rijden dat de rotor van mijn iwc Behoorlijk beweegt.
Tevens merk ik dat als ik het horloge draag het max is opgewonden , handmatig is er niks verder op te winden,waarschijnlijk in mijn werk vele bewegingen met mijn armen waardoor ik de rotor vaak voel draaien
Kan dat nog kwaad
Ik ben benieuwd in hoeverre fietsen met een
horloge om schade oplevert.
Als je gaat fietsen met erg harde banden over een slechte wegdek en je houdt je handen stevig aan het stuur dan zijn die trillingen absoluut geen pretje voor een fijnmechanisch iets als een uurwerk.
Hier is een filmpje waarbij op visuele wijze een aantal potentieel schadelijke activiteiten voor een mechanisch horloge worden getoond. (geluid hard zetten)
Absoluut dodelijk voor ieder horloge een staande
ovatie…
Is dit een serieuze vraag?
In je neus peuteren kan erg slecht zijn voor je
horloge!
Grappig dat je suggereert dat ik een van de domste vragen ter wereld stel, terwijl er blijkbaar genoeg medeforummers zijn die wel degelijk uitkijken met sommige bewegingen. Het applaus diende puur als voorbeeld om een discussie te starten.
Je zou je reactie ook kunnen formuleren in de trend van: ’ nee ik hou daar geen rekening mee…’