Applaus

Goedemiddag iedereen,

Vandaag bij een symposium geweest waar zo nu en dan applaus/een staande ovatie werd gegeven. Tijdens het applaus vroeg ik me af in hoeverre dit schadelijk voor een automatisch horloge/handopwinder is.

Zo zijn er nog meer dagelijkse handelingen waarbij ik me kan voorstellen dat deze het horloge niet ten goede komen.
Tennis
Golven
Uitkloppen van de was
Tanden poetsen
Etc

Hoe denken jullie hier over en zijn er bewegingen of handelingen die jullie bewust vermijden?

Gr. Mark

Gewoon een G-Shock dragen als je dat soort activiteiten gaat doen. Je kan applaudiseren tot je pijn in je handen krijgt. :wink:

In ieder geval bij een potje seks altijd je horloge afdoen, is maar een tip :wink:

Of je handen op je rug houden:)

Haha toch niet met de stopwatch bezig geweest Floris?

Ik ben benieuwd in hoeverre fietsen met een horloge om schade oplevert.

Wat een kletskoek:+

Ik vraag mij ook wel eens af als ik auto rij,
Mijn auto is vrij stug, dat merk je dan flink in het stuur en voel ik tijdens het rijden dat de rotor van mijn iwc Behoorlijk beweegt.

Tevens merk ik dat als ik het horloge draag het max is opgewonden , handmatig is er niks verder op te winden,waarschijnlijk in mijn werk vele bewegingen met mijn armen waardoor ik de rotor vaak voel draaien
Kan dat nog kwaad

Puringa Schreef:

Ik ben benieuwd in hoeverre fietsen met een
horloge om schade oplevert.

Als je gaat fietsen met erg harde banden over een slechte wegdek en je houdt je handen stevig aan het stuur dan zijn die trillingen absoluut geen pretje voor een fijnmechanisch iets als een uurwerk.

Hier is een filmpje waarbij op visuele wijze een aantal potentieel schadelijke activiteiten voor een mechanisch horloge worden getoond. (geluid hard zetten)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Z4QRQa9m9Z4[/video]

ok, op de ipad kon het dus niet zien,
ik nog gezocht op youtube maar ja hoe heet het filmpje,
zit nu achter de macbook en zie het filmpje nu wel.

:D:D:P

Tja die mogen dus mooi geen horloge van mij lenen, is ie zo kapot ::o::o
wat een ruwe dames zeg :S

groet andre

Wat ik dan altijd doe, is met mijn voeten applaudisseren. Zo gaan mijn klokjes langer mee.

Maar zijn er dan ook mensen onder ons die bewust dagelijkse handelingen vermijden met hun horloges?

Absoluut dodelijk voor ieder horloge een staande ovatie…

Is dit een serieuze vraag?

In je neus peuteren kan erg slecht zijn voor je horloge!

broek Schreef:

Maar zijn er dan ook mensen onder ons die bewust
dagelijkse handelingen vermijden met hun horloges?

Yep, op sommige horloges ben ik zuiniger/voorzichtiger mee dan andere. Zelfs sommige G-shocks :stuck_out_tongue:

broek Schreef:

Maar zijn er dan ook mensen onder ons die bewust
dagelijkse handelingen vermijden met hun horloges?

Afwassen! Dat doe ik zelfs niet met de Rolex Sub:D:D

floris Schreef:

In ieder geval bij een potje seks altijd je
horloge afdoen, is maar een tip :wink:

Mwah, na sex krijg ik meestal applaus, ik geef het zelden. :wink:

hcptdg Schreef:

Absoluut dodelijk voor ieder horloge een staande
ovatie…

Is dit een serieuze vraag?

In je neus peuteren kan erg slecht zijn voor je
horloge!

Grappig dat je suggereert dat ik een van de domste vragen ter wereld stel, terwijl er blijkbaar genoeg medeforummers zijn die wel degelijk uitkijken met sommige bewegingen. Het applaus diende puur als voorbeeld om een discussie te starten.

Je zou je reactie ook kunnen formuleren in de trend van: ’ nee ik hou daar geen rekening mee…’

broek Schreef:

Haha toch niet met de stopwatch bezig geweest
Floris?

HAhahaha :wink:

Snooker Schreef:

floris Schreef:

In ieder geval bij een potje seks altijd je
horloge afdoen, is maar een tip :wink:

Mwah, na sex krijg ik meestal applaus, ik geef het
zelden. :wink:

Proest :slight_smile: