Apple ruikt bloed

Een defaitistische houding. Ook een optie. Toch worden wetten als de Algemene Verordening Gegevensbescherming aangenomen. Ook tegenwoordig.

We kunnen onze privacy ook terug claimen en protesteren in plaats van mee hobbelen op de maat van Zuckerberg, Cook en Plasterk.

5 likes

Je verandert van onderwerp; mijn reactie was op jouw opmerking dat je geen apple smartphone neemt omwille van privacy.

En natĂșĂșrlijk heb ik mij ook ingeschreven vwb het referendum over de sleepwet :sunglasses:

Ik heb nu toch even last van de zondagse beroepsdeformatie maar hele volksstammen stemmen in met het credo “ik heb niets te verbergen”.

Hoe naĂŻef is dat. Te makkelijk offeren we onze privacy voor het zogenaamde belang voor onze gezondheid, gemak, etc. En vervolgens vinden we ongewenste reclame al gek. Laat staan alles wat via profiling tot ons komt of wat van ons gebruikt wordt waar we zogenaamd onwetend toestemming voor gegeven hebben.

Ik weet niet of het mag op HF, en heb geen aandelen oid, maar dit is best lezenswaardig:

https://www.bol.com/nl/f/je-hebt-wel-iets-te-verbergen/9200000063121304/

De Wet bescherming persoonsgegevens en de AVG zijn wat taai om te lezen maar wel degelijk van belang.

2 likes

Toch wel handig zo’n bloeddruk meter waar je ook nog de tijd mee kunt aflezen:wink:

1 like

Gevaarlijk om te zeggen
 je weet dat Cook van de herenliefde is? :sunglasses:

1 like

en dan constateer je|: hee, hier klopt iets niet???

1 like

Precies😀!

2 likes

Of geweigerd worden bij je ziektekostenverzekering, levensverzekering etc.

allright sir!

Eh, smartphone heb ik al een jaar of tien,ik wil er alleen geen bloeddruk mee meten.en heb geen social media, cloud diensten of location trackers aan staan.

Devices zijn zo privacy gericht als je ze maakt.

En @Jaco: yup. Ook niets mis mee. En voor een bescheiden bijdrage aan m’n hypotheek, wie weet? :grin:

3 likes