Apple ruikt bloed

Bloeddruk welteverstaan …

Met het verkregen patent op de Self-Adjusting Strap is het de bedoeling om in de toekomst naast alle andere gegevens die met de Apple Watch geregistreerd kunnen worden, ook de bloeddruk te meten …

.

-> Artikel

6 likes

Ik vertrouw toch liever op echte medische apparaten voor zulke dingen…

1 like

Aan mijn pols enkel echte horloges en niks met chips

4 likes

Ik heb niks met medische apparatuur.
Zeker niet in een horloge. Voor mij moet een horloge de tijd aangeven.

De volgende stap is een Apple infuus. Kan je medicijnen toedienen tijdens het lopen.

2 likes

Of Apple sap :apple:

11 likes

Ben een echte Apple-fan en gebruik IMac, iPod, IPhone en iPad. Dit werkt allemaal perfect samen en daarom heb ik wel eens overwogen om ook een iHorloge aan te schaffen, maar omdat ik niet met iets om beide polsen wil lopen komt er geen iWatch.
(Verder ben ik bang dat ik de hele dag m’n hartslag ga lopen te controleren😀).

4 likes

Ik ken diabetici die zittenn te springen om een smartwatch met ingebouwde glucosemeter.

5 likes

Cool.
Bloeddruk meten is handig tijdens het sporten .

1 like

Maar wat wil apple met mijn bloeddruk?

6 likes

Dit kan ook :stuck_out_tongue:.

7 likes

Ik ben ook geen smart watch fan maar heb (doorgekregen van mijn moeder) wel een extreem hoge bloeddruk die nu al jaren samen met mijn internist in het ziekenhuis wordt getemd.
(En ja ik heb ook zo’n gecertificeerd meet apparaat thuis.)

Verder heb ik met verschillende 24-uurs metingen ondergaan door de jaren heen waarbij je volgeplakt met kastjes en slangen rondloopt en in bed ligt :unamused:

Samengevat zou dit voor toekomstige patienten echt ideaal zijn.
Om maar te zwijgen over patienten met suikerziekte zoals iemand anders al opmerkte.

Heeft zo’n apparaat iets met horloges te maken?
Mwaaah niet echt :smirk:

En nadien overal spam krijgen voor bloeddrukverlagers en gezonde voeding zeker :grin:

8 likes

Vervolgens kan je dan zeker weer gerichte reclame ontvangen van medicijnfabrikanten, voedselfabrikanten en weet ik veel wat allemaal.

5 likes

Je was me voor :blush:

3 likes

@jaroen,

Die apparaatjes voor diabetes patiënten bestaan al wat langer.
Zijn denk ik ook nauwkeuriger dan een smartwatch die naast suiker meten ook hartslag, bloedruk, Bluetooth, wifi, draadloos laden etc bevat.

Dit herken ik! Ik heb, omdat ik wel van technische snufjes houd, ooit een Apple Watch gekocht, maar na een maand ook weer verkocht. Ik miste teveel een echt horloge aan mijn pols. En al die extra’s zitten ook gewoon in je iPhone

2 likes

Clickbait titel: -1

Terug naar je Breguets jij!

1 like

Je hebt het hier wel over medische gegevens die via een smartwatch en telefoon, ja, waar precies terecht komen, eigenlijk?

Ik snap werkelijk niet dat de notie van privacy zo onbelangrijk schijnt te zijn voor zo veel mensen, zolang we ze de wortel van een vermeende, marginale vergroting van de veiligheid voor de neus bungelen.

Het slimmer meten van bloeddruk is prima, ook ik ben een mogelijke klant voor internisten, maar da’s dan tussen mijn behandelend arts, m’n beveiligde dossier en mij, alsjeblieft.

Ome Cook kan me de kont kussen.

7 likes

Haha!

1 like

Aardig geprobeerd maar privacy is allang dood en begraven. :expressionless:

Internet, Zoekmachines, cookies, slimme geregistreerde OV kaart, telefoongegevens (locatie en belgegeven), kentekenregistratie langs alle snelwegen en alle apps op je smartphone, al je data en mail in de cloud, de overheid die extreem slordig met gegevens omspringt, je paspoort met vingerafdrukken, registratie van alle vliegtickets…
Moet ik nog even doorgaan??? :no_mouth:

2 likes