Apple stopt productie gouden exemplaren Smartwatch

Met de introductie van de Smartwatch 2 stopt Apple met het maken van gouden exemplaren… en wil het zich met de Smartwatch 2 als fitness-gadget positioneren…

"Die Schweizer Luxus-Liga atmet auf…" … of dat zo is … ?

-> Artikel

Ik vond het niks. Het is niks. En het zal ook niks worden.
Is mijn bescheiden mening.

3 likes

Nou dat is wel een gunstig signaal! Ik ben benieuwd welke afwegingen bij deze beslissing zijn gemaakt door Cook.

1 like

Ik heb afgelopen jaar de apple watch aangeschaft en kan nu na een jaar melden : hij is het geld niet waard.
Wat absoluut wėl tof is aan dat apparaatje, er wordt door zoveel mensen gevraagd wat het is. Het trekt de aandacht.
Logische keuze om te stoppen met de topmodellen.

1 like

Shoot, weer een droom aan diggelen (not):grinning:

1 like

Waarschijnlijk dat ze voor geen meter verkochten.

1 like

Waarschijnlijk heb je het mis…

1 like

[quote]Extra zorgen erbij voor Tim Cook: na de tegenvallende verkopen van de iPhone 6S is ook de verkoop van de Apple Watch gehalveerd.

Dat blijkt althans uit cijfers van onderzoeksbureau IDC. Het is opvallend dat een nieuw product van Apple binnen zo’n korte tijd relatief slecht verkoopt. De dalende verkopen zorgen voor nog meer hoofdpijn bij Cook: het vorige kwartaal maakte Apple bekend dat voor het eerst in dertien jaar de omzet daalde. Het huidige aandeel is op moment van schrijven ook met een procent gezakt.

55 procent minder
Volgens IDC verkocht Apple het afgelopen kwartaal 1,6 miljoen smartwatches: 55 procent minder dan de 3,6 miljoen stuks in hetzelfde kwartaal in 2015. Volgens het onderzoeksbureau is de dip in smartwatchverkopen bij alle fabrikanten te zien: ook bij Samsung en Motorola daalden de verkopen met respectievelijk 51 en 75 procent.[/quote]

1 like

Dat is een helder verhaal, maar waarom de applewatch klaarblijkelijk niet meer als luxury in de markt gepositioneerd wordt daar ben ik benieuwd naar. Reken maar dat ze bij Apple niet over 1 nacht ijs gaan en dat ze tientallenmiljoenen in marktonderzoek en marketingstrategieen investeren.

Ik zou het wel leuk vinden als uit die studies blijkt dat het mechanisch uurwerk te sterk is voor de Applewatch om het op de lange termijn tegen op te nemen. Misschien blijkt wel dat ze geen concurrenten hoeven te zijn en dat ze op de lange termijn uitstekend naast elkaar kunnen bestaan.

Dit geeft naar mijn mening gelijk aan waarom een smartwatch niet zal concureren met horloges in de hogere prijsklassen. Wanneer je meer dan een paar duizend euro uitgeeft aan een horloge dan is dat voor veel mensen een grote uitgave en wil je niet dat het naar een jaar verouderd is en na 5 jaar zo goed als onbruikbaar. Een horloge in deze prijsklasse gaat een mensenleven of nog langer mee wanneer hij goed onderhouden wordt en is daardoor een investering.

1 like

Ik denk gewoon dat alle arabieren er al eentje hebben en de roebel voorlopig toch niet herstelt… :wink:

1 like

Apple watches verkopen al een stukje minder dan verwacht. Ik verwacht dat er gewoon te weinig gouden klokjes (in de range van 10k dollar!!!) verkocht worden. Wie geeft er nou zo veel geld uit aan iets dat na een jaar of 2 al weer verouderde technologie is? Er zullen er vast wel verkocht worden hoor, maar veel zullen het er niet zijn.

Er zijn ook gouden (al dan niet met diamanten) iPhones, die worden verkocht in kleine aantallen. De gouden Apple watch kan het kennelijk (voor die doelgroep) niet (of nog niet) opnemen tegen de horloge-merken die status uitstralen.

ik heb een jaar geleden voor het sporten een TomTom-horloge gekocht. Kort getwijfeld over de Apple watch, maar aangezien daar geen gps in zat, moest je alsnog bij het sporten je horloge meenemen.

Bij versie 2 van de apple watch die net uit is, is dat probleem verholpen. Deze heeft wel gewoon GPS. En nu zit ik er toch wel sterk aan te denken om de TomTom de deur uit te doen en voor de Apple te gaan…

1 like

Ceramics is t nieuwe goud :wink:

https://cdn-ds.kilatstorage.com/wp-content/uploads/2016/09/apple-watch-edition-ceramic.jpg

En dat voor n fractie vd prijs van gouwe…

Het is een beetje zoals de tablet markt denk ik, eerst moest iedereen zo ding hebben en nu hebben mensen zoiets van tja ik gebruik liever een laptop of mijn telefoon ( of toch de tablet). Hetzelfde voor de watch het is aardig maar niet echt vernieuwend en naast een paar voordelen een hoop nadelen dus na 1x zo ding te hebben gehad ben je er wel klaar mee ( of niet).

1 like

apple verkoopt weliswaar niet genoeg horloges, maar ze hebben een behoorlijke klap gegeven aan de Zwitsers.
nu hopen dat die zwitsers tot hun zinnen komen en niet jaarlijks de prijzen blijven opdrijven.

1 like

Als twee fenomenen samen optreden (correlatie), betekent dat niet dat het één het ander veroorzaakt (causaliteit) :wink:

1 like

Post hoc ergo propter hoc

Als er correlatie is, dan is er de facto ook causaliteit, niet? Anders noemt dat gewoon toeval :slight_smile: