Maar zo werkt het vaak wel. Je kunt in een BMW ook een TomTom hangen waardoor je het los van elkaar kunt upgraden en dus niet vast zit aan een ecosysteem, maar bij het navigatiesysteem van BMW zelf is de integratie beter (komt de tekst netjes over de speakers waarbij je radio naar de achtergrond gaat én zie je op het display recht voor je ook de instructies, om maar wat te noemen).
Zoals je zelf al zegt je kunt in een bmw ook een TomTom hangen. Je hebt de keuze.
Dat BMW vervolgens kiest om hun eigen systeem beter tot zn recht te laat komen dat is hun goed recht, en alleen maar lof voor BMW dat ze daar werk in stoppen.
Gelukkig hoort een BMW niet in mijn ecosysteem
… bof ik weer even !
Mee eens, bij Apple Watch zit je redelijk vast aan een iPhone. Maar bij de overige Apple producten is dat niet het geval. Maar met mijn iMac kan ik telefoongesprekken opnemen terwijl er een inkomend gesprek is op m’n iPhone die nog in m’n zak zit. Of een mail die ik type op de iPhone en af wil maken op m’n MacBook. Dus er zitten zeker voordelen aan een ecosysteem. Maar alle producten zijn ook onafhankelijk van elkaar te gebruiken, of met apparaten van een ander merk. Dus keus heb je zeker.