Apple Watch 4 of Montblanc Summit 2

De techniek staat voor niets… Alhoewel de voorliefde voor mechanische horloges er is, overweeg ik er een smart-watch bij aan te schaffen. Handig voor op vakanties en tijdens het sporten, maar ook voor de afwisseling wel leuk. Apple-watch is natuurlijk een veilige keuze: het doet in combinatie met de iPhone alles wat je wilt. Optisch natuurlijk niet het allerfraaiste degisn. Dat doet Montblanc een stuk beter met de Summit 2. Aan die laatste hangt overigens een heel stevige prijskaartje: 985 euro waar je een Apple watch voor rond de 450 kunt aanschaffen. Maar even een polletje:
1 Apple watch met een lelijk design, maar een lagere prijs en sowieso geen gedoe met de gebruiksfuncties
2 Montblanc Summit 2 met een mooi design, maar behoorlijk aan de prijs, waarbij het de vraag is of het evenveel kan als een Apple watch

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

  • Apple watch 4
  • Montblanc Summit 2

0 stemmers

1 like

Als het gebrek aan functies of de toegankelijkheid van de functies je op een gegeven moment gaan storen dan haalt dit alle plezier en functionaliteit uit een smartwatch. Je hebt andere horloges voor de techniek en omdat ze mooi zijn, en een smartwatch vanwege de handige gebruikersfuncties. En hiernaast is de applewatch ook goedkoper. Ik zou dus voor de applewatch gaan.

2 likes

Je vergeet een optie. De Moser & Cie alp watch.

Even een serieuze vraag: wat is er zo handig aan een tweede scherm voor de telefoon aan de pols op vakantie? :grin:

1 like

De MB probeert erg hard een mechanisch horloge te zijn met een digitaal scherm… Ik zou me daar aan storen denk ik; geen diepte in de wijzerplaat en het gevoel van een net niet écht horloge. De Apple watch doet het tenminste op zijn eigen manier en is eens iets anders op zichzelf. Ik zou voor de Apple Watch gaan!

1 like

Ik heb zelf een AppleWatch 4. Gebruik ik primair voor het sporten. Ideaal ook met de Airpods zodat je zonder telefoon naar muziek kan luisteren.

1 like

U zegt?? 19.000 euro?? :nauseated_face:

1 like

Qua vormgeving montblanc.
Qua gebruiksgemak Apple.

Maar eigenlijk geen van beide.
Ik vind de Apple sowieso geen horloge

:v:

:grin:

Zeg nou zelf:

2 likes

Lever dat bedrag voor dat horloge dan schermpjes om de pols die me berichten laten zien waar ik toch maar matig in geïnteresseerd ben.

Ik snap nog steeds niet waarom je een smartwatch nodig hebt voor de vakantie. Een fitbit voor sport is al twijfelachtig, ik sport zelf met een secondewijzer.

Met name om mijn mechanische horloges thuis te laten. En g-shock achtige dingen vind ik persoonlijk afgrijselijk :wink:

Tja, neem dan gewoon een Casio van honderd ballen of een citizen eco drive duikertje van tweehonderd mee.

Die zijn sterker, waterdichter en afleesbaar. En ze hoeven niet dagelijks aan de usb.

BN0100-42E, bijvoorbeeld.

1 like

Ik snap sowieso niet waarom je hem nodig hebt. Vakantie of niet. :see_no_evil:

2 likes

Ach ja. Nodig… Een Rolex is ook niet nodig en lijkt ook wel te worden begeerd toch? Als horloges alleen aangeschaft zouden worden als ze nodig waren, zou dit forum niet bestaan

1 like

Ik vind een bedrag van € 450,00 te veel geld voor een compromis. Dan maar meteen goed uitpakken!