Apple Watch als Beater

Ik ben een van de mensen die naast een aantal mooi e mechanische en Quartz horloges ook een Apple Watch heeft.

Heb er al 2 versleten en ben onderhand aangekomen bij de Series 4.

Nu merk ik steeds vaker dat als ik iets ga doen waarbij ik mijn horloge niet wil beschadigen ik bijna altijd mijn Apple Watch om doe.

Dit omdat ik een Apple Watch eigenlijk beschouw als een weg werp horloge… (elke 2 a 3 jaar een nieuwe) net als mijn telefoon.

Zijn er meer mensen die zo naar een Apple Watch kijken?

Fotootje voor de sfeer:

2 likes

Ik zie het niet als horloge maar meer als een gadget.

5 likes

Ik snap wel dat je ze ziet als wegwerp horloge, afschuwelijk, maar wel functioneel!

Ik kan niet anders naar een apple watch kijken dan dat het een wegwerp artikel is. 2 jaar, dan is ie klaar.

Helemaal mee eens! Ik draag de Apple Watch sowieso tijdens het sporten, en vaak ook als weekend horloge. Ik geef niet veel om een krasje meer of minder, hij mag gebruikt worden. En inderdaad, na zo’n 2 jaar koop ik de volgende. Een heerlijke gadget, die prima naast een mechanisch horloge kan. Nog sterker, ik “dubbel wrist” ook regelmatig :sunglasses:

2 likes

Ik ook, vandaar dat ik er geen hoef :stuck_out_tongue:. Ondanks dat ik nieteens zo oud ben, heb ik geen behoefte om telkens alles binnen te krijgen. Ook het verplicht opladen vind ik een groot nadeel (net als met m’n telefoon).
Ergens zag ik een band waarbij de applewatch op de gesp van je normalen horloge zit. Als ik zie hoe mijn gespen zich ontwikkelen, dan is het een echte beater.

2 likes

De Apple Watch is een fantastische gadget/horloge. In combinatie met airpods zeer functioneel. Leuk om modern spul naast het klassieke te gebruiken.

2 likes

Heerlijk inderdaad! Ik neem nu ook geen telefoon meer mee tijdens het hardlopen. Horloge om, Airpods in en lopen maar.

2 likes

Heb de mijne net weggegooid (verkocht). Droeg m niet en dat hardlopen kwam er ook niet fanatiek van.

Meer een gadget voor mij en geef de voorkeur aan een ‘echt’ horloge

1 like

Ik gebruik nu n Matrix Powerwatch als daily beater.
Maar ik beschouw em niet als n wegwerp. Alleen zal denk ik door n nieuwe versie, ik geneigd zijn tzt over te stappen.

Maar hoe bedoel je versleten? Waren ze echt al kapot of zware schade?

Vooralsnog is mijn Apple watch het enige ‘horloge’ dat mijn Corona kilo’s een beetje in de gaten houdt en mij op tijd herinnert aan wat lichaamsbeweging.:sunglasses:

2 likes

Nee niet kapot… maar gewoon verouderd en ik koop eigenlijk steeds een nieuwe als ik mijn nieuwe iPhone koop…

Dure hobby ik weet het😅

2 likes

Nee ik zie het als een potentieel sporthorloge. Het scheelt dat je dan niet meer een telefoon mee hoeft En dat je je hartslag makkelijker bij kan houden. Als je het hier ook voor gebruikt gaat het makkelijk meer dan 5 jaar mee. Wat toch wel weer een stuk beter is voor het milieu. Verder zie ik het enkel als een versneller van afleidingen en iets waaraan je steeds moet denken om op te laden. Daarnaast is dat nu precies een van de redenen voor mij dat ik een analoog horloge draag. Zodat ik minder snel wordt afgeleid maar wel de tijd in de gaten hou.

Buiten mijn aversie tegen Smart watches heb ik een nog grotere hekel aan alles wat Apple maakt. Een enge sekte voor mensen die totaal geen IT inzicht hebben. Brrrrrr.

Het is een mening he. :wink:

3 likes

Ik vind het niks. Niet qua design, en ook niet qua functionaliteit. Word al gek genoeg van al die berichten en mails op mijn telefoon. Op je horloge is het nog een stuk opdringeriger.

5 likes

Zo’n rinkelend en piepend ding om mijn pols t.b.v. het tijdig op de hoogte zijn van de laatste notificaties: geen behoefte aan.

Sterker nog; die extra onrust van zo’n piepend ding kan mij gestolen worden. :face_with_raised_eyebrow:

5 likes

:joy: :joy: :joy:

1 like

Apple. Dat is sowieso al zonde.

1 like

Ik heb ongeveer 2 jaar met de eerste versie van de Apple Watch om m’n pols gelopen maar heb hem daarna heel bewust weg gedaan. Ik werd heel onrustig van de constante stroom van notificaties en nog meer aandachttrekkers.
Ik begin dat met m’n telefoon ook steeds meer te ervaren waardoor ik hem meestal in de nachtstand heb staan.

1 like

Ik draag nu bijna 2 maanden een Apple Watch. Heb de serie 5 aangeschaft en ik moet zeggen dat ik er juist wel erg enthousiast van wordt. Je bepaald zelf welke notificaties je wilt ontvangen en of die wel of geen geluid maakt. Merk dat ik mijn telefoon daardoor meer en meer links laat liggen, wat mij weer rust geeft.
Voordeel ten opzichte van de eerdere series is in mijn ogen vooral het allways on display.

Elke dag/nacht opladen maakt mij niet uit, draag nooit met slapen een horloge. Dus of ik een horloge nu op een nachtkastje leg, in een dockingstation of op één of andere houder maakt geen verschil.

Wegwerphorloge, nee zo kan ik hem echt niet zien. Als ik daar naar op zoek zou zijn, koop ik wel een klokje van een paar tientjes.

Maar goed, ieder zijn mening en keuzes natuurlijk :slight_smile:

2 likes