Apple watch nr. 2

Op de wereldmarkt, met 4 miljard $ omzet … achter … Rolex … :smile:

-> Artikel

1 like

Kom op, we gaan nu een weggooihorloge als een Apple watch toch niet vergelijken met échte horloges met mooie uurwerken die na 50 jaar nog perfect lopen!?

6 likes

Als het klopt dan hebben ze mijn verwachtingen toch wel bijzonder ver overtroffen, ik dacht dat er best wel wat mensen te porren zouden zijn voor een Apple smartwatch maar dat je zo een markt bestormd is toch wel bijzonder. Het is geen bedreiging voor een Rolex, Omega of Cartier maar wel voor de merken die leunen op bulk productie in het laag tot middensegment zoals Seiko, Casio, Tissot, Certina etc. kan dit wel eens heel erg pijn gaan doen.

1 like

Sexy legs @RobertGerard :wink:

3 likes

Haha :slight_smile:

He wish…

2 likes

Ach ik vind ze irl niet lelijk, maar wel erg overprijsd. Maar goed, dat is Apple’s handelsmerk nietwaar? Als ik er mijn zelfgemaakte dials op zou kunnen zetten zou ik er nog over na willen denken, en uiteraard met een Android verbinding maken. Maar helaas, Apple houdt dit allemaal in eigen hand.

1 like

Ik vraag het me af en hoop het niet. Mensen die een Tissot van 500-700 euro kopen doen dit toch ook voor het stukje techniek erachter en de Swiss uurwerken en kwaliteit?

Wat dat betreft is de Apple watch gewoon Chinese rommel die over 4 jaar compleet nutteloos is. Zoals ik al zei, een wegwerpproduct. Zo goedkoop mogelijk geproduceerd met een zo hoog mogelijke winstmarge. De software verbloemt het made in China gehalte enigszins…

Begrijp me niet verkeerd, als sporthorloge vind ik het best mooi en de software zal best goed werken. Maar als sierraad vind ik het afzichtelijk. Ik kan me voorstellen dat ik een écht horloge aan de ene hand zou dragen en beperkte tijd een smartwatch aan de andere pols?

1 like

Heb zelf een smartwatch en daar ook op dit forum al iets over gezegd. Mijn ervaring is dat er heel veel functies op zitten die je nooit tot zelden gebruikt of waar je uiteindelijk toch liever je telefoon voor pakt. Dat zal met deze Apple-watch niet anders zijn denk ik. Ik zie nu bijvoorbeeld wel een leuk plaatje van een sportief persoon met een Apple watch, maar ik zie ze buiten amper, dus daar zit die omzet niet in. Apple heeft natuurlijk wel een hoge ‘community waarde’; het zijn mensen die er heilig van overtuigd zijn dat het niet beter kan en hebben zich daardoor ook in de positie geplaatst om alles wat vervolgens uitkomt te moeten blijven kopen om hun geloofwaardigheid intact te houden. Waar de normale sterveling geen ruk omgeeft wordt dan ineens een onontbeerlijk stukje informatie gegoten in een fantastisch apparaat. Dan krijg je dus uitspraken als: “En als ik dan hardloop houdt hij zelfs mijn hartslag bij, wat natuurlijk hartstikke handig is!” En de rest met ook zo’n horloge zie ik vervolgens driftig instemmend knikken, als een kudde onnozele schapen. Haha, je bent een computernerd met overgewicht, hebt niet eens gympen en mag blij zijn dat je na 100 meter geen hartaanval krijgt, maar inderdaad: wie kijkt er nu niet om de halve minuut op zijn horloge om te kijken wat z’n hartslag is…

2 likes

Prul, restwaarde na een jaar 0€.

Nee joh…altijd geïnteresseerden uit de Apple sekte.

Zelfde vergelijking als zeggen dat je een Rolex pas wat vindt als je de dials zou kunnen wisselen en kiezen voor een ETA uurwerk ipv dat eeuwige eigen Rolex uurwerk😂

1 like

Daar ben ik het hardgrondig mee oneens. Een wijzerplaat op een niet-smartwatch wisselen gaat mij echt nooit lukken (ken je beperkingen zeg maar). Terwijl voor mij nu juist het plezier erin zit om dat bij een smartwatch wèl te kunnen. Ik zal daar wellicht uniek in zijn, maar goed, ieder heeft recht op zijn eigen afwijking.

En voor degenen die niet eens weten waar de uit knop op de pc zit, Is een schroevendraaier hanteren toch makkelijker.

Enneh, het is meestal dezelfde als de aan knop :wink:

Ik dacht al dat het hard zou gaan met smartwatches, maar zo hard Had ik niet verwacht.

Ander topic gaat over de vraag, wat de toekomstige klassiekers worden…misschien wel de Apple-watch :grin:

Mijn vader, ooit een groot verzamelaar van horloges is helemaal over. Hij heeft zijn collectie gewoon letterlijk verkocht, en ja daar zaten wat leuke automaten tussen. Hij heeft nu alleen een Pebble en een Apple watch.

Ik begrijp er helemaal niks van, hij blijft maar zeggen hoe handig het is. Ja ik kan nu in 1 opslag zien of ik een bericht heb en van wie. Tsja helaas doet hij dat ook continue als je bijvoorbeeld uit eten bent…

Nee sorry, volgens mij is dit weer een product wat net zoals de 3D bril door onze strot geduwd wordt. Natuurlijk kan het handig zijn, maar ik zie een horloge vooral als een sieraad en iets om mij mee te onderscheiden. Met een Apple watch die “iedereen” heeft is het onderscheidende totaal onmogelijk. Ik pak nu al regelmatig mijn telefoon (waar ik mij zelfs aan erger, maar noem het maar een verslaving), laat staan met een horloge, dan kan ik echt geen berichten meer negeren.

Probeer maar eens tweedehands zo’n prul aan te schaffen dan (of ieder ander product van Apple), je zult snel merken dat alles een behoorlijke restwaarde heeft…

1 like