Apple watch

Dat zou wel een verklaring kunnen zijn voor die rare jongeren die tegenwoordig het straatbeeld bevolken.
Papa had gewoon zijn telefoon te dicht bij zijn testikels.

2 likes

idd, die jeugd van tegenwoordig. Dat was vroeger wel anders ja.

Sorry, nooit gedaan. Ik hou er gewoon niet van om zo rond te lopen, maar de SE was wel nog het formaat daarvoor.

Het duurde trouwens ook decennia, voordat men toegaf dat asbest niet gezond was. Wij zijn pas 2 decennia bezig met dit soort gadgets. Dus, onze kinderen zullen misschien wel anders naar ons kijken straks inderdaad.

Maar goed, wij dwalen af en het was mijn schuld. Excuus!

Ja, een 18-karaats gouden case!

Herkenbaar :slight_smile:
Ik had ook een Apple Watch en ja het is even leuk maar uiteindelijk toch maar weer snel weg gedaan.
Constant zit je uiteindelijk op je pols te kijken, constant aandacht vragen.
Is het niet de telefoon dan is het de Apple Watch.
En ja, Whatsapp, LinkedIn, Facebook, Instagram, … het vraagt steeds om aandacht, bliep daar weer een toontje, telefoon weer pakken, altijd gelijk moeten reageren etc.
Denk dat ik ook contact moe ben geworden.
Heb zelfs al naar mijn oude Nokia 6500 zitten kijken of de sim uit de iPhone erin past.

Gewoon bellen en eventueel een sms-je.
Wat een verademing, wat een rust. :ok_hand:

i[quote=“Intramatic, post:25, topic:266401”]
En ja, Whatsapp, LinkedIn, Facebook, Instagram, … het vraagt steeds om aandacht, bliep daar weer een toontje, telefoon weer pakken, altijd gelijk moeten reageren etc.
[/quote]

Je kunt dat allemaal uitzetten op je telefoon. Dan bepaal je zelf wanneer ernaar kijkt. Ik heb bijv alleen het hoogstnodige aan staan dat een melding mag geven.

Je moet de baas zijn over je telefoon. Niet andersom!

3 likes

Ja ik sluit me er helemaal bij aan. Ik heb best wel een beetje spijt dat ik me er zo in heb laten vallen. Al die social media en contact mogelijkheden.
Tegenwoordig bel ik vaak als iemand me een WhatsAppje stuurt. Soms schrikken ze dan, maar inmiddels raken mensen er aan gewend. :smile: Volgende stap is dat ik langs ga haha :rofl:

2 likes

Ja das waar inderdaad.
Heb al jaren geen Facebook meer, geen Instagram etc.
Whatsapp dan nog wel in gebruik voor de familie.
LinkedIn voor werk en sinds kort dan wel weer Twitter ook.
Twitter begint me al weer enigszins te irriteren dus waarschijnlijk is die er binnenkort weer af.

2 likes

Hier hetzelfde pad gevolgd. Geen socials meer met ‘fake happy lives’, maar alleen nog bellen, e-mail en Whatsapp. Alle pingels voor de berichten staan uit, dus ik zie het alleen als ik daar zelf voor kies. Is het dringend, dan bellen ze wel. Vind het heerlijk zo.

2 likes

Voor de goedkopere merken wellicht een bedreiging, maar de mensen die van de merken uit het top segment houden (Rolex, PP, AP, Omega etc etc) blijven trouw aan deze merken.

Een Apple Watch schaf je uiteindelijk aan voor de functionaliteit, meestal niet voor het uiterlijk. Bij een “normaal” luxe horloge is het juist andersom.

Ik zou alleen een apple watch willen voor het sporten. Geen idee wat de ervaringen verder zijn, maar het zal nooit mijn horloges vervangen.

Echt een heel fijne toevoeging voor sporten, ik spreek uit eigen ervaring! Ondersteuning voor veel sporten, gps hartslag afstand hoogte calorieën alles houdt ie netjes bij.

Vanaf welk type werkt dit goed? Toch eens gaan zoeken dan naar een betaalbare versie voor die drie keer dat ik hem ga gebruiken.

Die heb ik ook ooit nog eens gehad. Denk 15 jaar geleden.

1 like

ik dacht, laat ik even kijken of iemand deze suggestie al gedaan heeft. Ik had even het idee alsof ik de vraag - en dan ook bijna letterlijk - al eerder voorbij had zien komen :-). Maar is gelukkig al gebeurd.

1 like

Ja die kan wel eens een jaar of 15 oud zijn.

Ik heb hem nog helemaal compleet in de originele doos.
Zal binnenkort eens kijken of er nog leven in zit.
Waren fijne telefoons. :ok_hand:

Ik heb m’n vriendin pas een Fitbit Versa 2 gegeven. Fitbit schijnt best goed te zijn als sporthorloge. Hij heeft alleen geen GPS!

Fitbit Versa 2 was twee maanden geleden een intro-actie van Amazon, 130 euro.

Heb je nog de full set :scream: Als hij het nog doet, komt hij dan in het blauwe gedeelte op het telefoonforum?

Jaja :stuck_out_tongue_winking_eye:
Nee, nostalgie, die blijft mooi hier. :ok_hand:

1 like

Ik denk dat smartwatches sowieso n bedreiging zijn voor de traditionele polshorloges.

Notificaties ontvangen, fitness bijhouden, Corona veilig contactloos betalen, enz enz. Geweldige dingen zijn t :stuck_out_tongue_winking_eye: