Apple watch

Precies dit heb ik ook gedaan.

Scheelt een hoop.

Kan het iedereen aanraden om alle piepjes/meldingen uit te zetten en alleen de essentiële dingen te laten melden door dat lulijzer

Dat 1 euro maar 1 keer kan worden uitgegeven is logisch. Maar dat betekent nog niet dat iedere 500 euro die nu aan een Apple Watch is uitgegeven anders aan een ander horloge zou zijn uitgegeven. Het zal de omzet van Zwitserse horloges vast wel enigszins beïnvloed hebben, maar een bedreiging lijkt het me niet.

Ik heb ook 2 smartwatches gehad, maar vooral voor “erbij”. Het leukste voor mij was dat je er zelf wijzerplaten voor kon maken. Zoals een met de tijd in Nederlandse tekst met instelbare kleurtjes. De grootste nadelen vond ik:
; scherm was niet “always on” (kan tegenwoordig wel);
; opladen en beperkte accuduur;
; periode van ondersteuning i.c.m. veelvuldige updates.

Ik heb ook een Apple Watch (series 5) liggen en heb hier altijd een haat/liefde verhouding mee.

Als je puur naar het ontwerp/design en de mate van afwerking kijkt kan je niet anders concluderen dat het een zeer mooi “horloge” is voor de prijs. De Watch is ook ongevenaard op het gebied van functionaliteit en ecosysteem integratie als je al in dit ecosysteem zit.

Persoonlijk sport is met grote regelmaat en gebruik ik hem tijdens het hardlopen om een GPX route te volgen, mijn workout te tracken en gelijktijdig een podcast te luisteren zonder dat ik mijn telefoon bij me heb.
Als je naar deze functionaliteit kijkt in vergelijk met bijvoorbeeld een Garmin of Polar dan is de Apple Watch qua prijs ook een erg goede deal. (wie had dat ooit gedacht met een Apple)

Echter om hem altijd en overal te dragen is net een stap te ver. Ik vind de Apple Watch persoonlijk best een mooi design maar als ik iemand op straat zie lopen met een Apple Watch dan ziet het er altijd een tikkie vreemd uit. Een mooi horloge heeft gewoon meer karakter en gevoel dan een Watch die inmiddels vrij mainstream is. Mijn Apple Watch wordt dus wekelijks met regelmaat gedragen maar daarna leg ik hem meteen weer aan de lader voor een volgende sessie en gaat er weer een analoog horloge om de pols.

Voor mij leven deze twee types dus goed naast elkaar en vormen ze zeker geen bedreiging voor elkaar.

3 likes

Heb exact hetzelfde. Geen woord aan toe te voegen

Zodra de Apple Watch naar een accuduur gaat van meerdere dagen (ipv 18 uur zoals nu) en in Nederland de ondersteuning voor eSim ook gaat werken op de Apple Watch dan ga ik waarschijnlijk wel overstag en haal ik een Apple Watch 4G / 5G.
Denk zeker dat smartwatches een bedreiging zijn voor de meeste merken met uitzondering van de Rolexen van deze wereld

Hoezo, sla jij wel eens je nachtrust over? Maak je meer dan 18 uur per dag? Bij velen gaat de accu van hun slimme telefoon minder lang mee per dag. En toch blijven mensen de telefoons kopen, net zo goed als dat ze dat zo’n slim horloge kopen.

Daar heb je zeker een punt. Maar voor je het weet moet je voor het slapen eerst 5 apparaten aan de (draadloze) lader leggen. Beetje luxeprobleem waarschijnlijk :smiley:
Hoe vet zou het zijn: Een Apple Watch 5G Solar die je nooit hoeft op te laden.

1 like

Vet idee inderdaad!