Hou er ook even rekening mee dat dit een Omega is van + 25 jaar. De GS is nog onder Seiko, maar is slechts een 8 tal jaar oud.
Je kan ook vergelijken met een 2de generatie AT, wat ik ook wil doen. Maar wel met de Teak dial MET opgelegd Omega logo en indices.
Omega heeft namelijk zijn Quartz AT bewust minder goed gaan afwerken 1/2 weg de 2de generatie en er een ander gangwerk ingestoken.
de datum zit wat ver naar links, maar is gelukkig zonder raampje, verder ook een degelijk horloge. Waar ik niet aan kon wennen was het ellendige inschuif-system van de bracelet, maar dat is wellicht ook gehannes mijnerzijds met een wat beperkte motoriek in de polsen.
Ik heb talloze GS SBGX’en gehad en ik vind dat toch meer een dressy horloge met een mooiere afwerking (ik ros de bracelets in de regel er direct vanaf).
De AT zou in het algemeen wat meer richting een sport horloge neigen, al snap ik de term sport horloge niet zo goed…
Beide prima horloges, maar net weer wat anders
Ik vind het allebei mooie horloges. Maar ze hebben wel behoorlijk wat overlap, imo. Zelf de achterzijdes en sluitingen lijken op elkaar. Ze zouden voor mij teveel in elkaar vaarwater zitten.
Nou ja, niet om je nou meteen aan te zetten om weer te gaan verkopen, @klongy. Maar dat zou zomaar 'ns kunnen, als je wijzerplaat en datumschijf bij moet kopen en moet láten overzetten, door horlogemaker (weet niet hoe handig jij zelf bent). Dan misschien doen zoals @junior: zwarte verkopen en blauwe terugkopen. Nou ja, zelf weten, natuurlijk. Was gewoon even wat in me opkwam. Lekker van genieten (voorlopig?)!
Het is te zeggen, als de koper dit eerlijk had omschreven, dan had ik niet geboden. Echt niet.
Ik heb ook ondoordacht geboden, vergeten rekening te houden met de veilingskosten en invoerkosten.
Het horloge was nog steeds goedkoper dan gangbaar, maar stel ik doe onderhoud met nieuwe dial en wijzers: dan bekom ik een knap horloge, maar voor dat geld aan het einde van de rit, had ik iets beter kunnen kopen.
Jk ga dit horloge daarom meer als dagelijs horloge dragen. En na enige tijd op onderhoud sturen.
Zal me leren geen impulsieve aankopen te doen.
Ik heb ook de GS om me te troosten dat het anders kan, als je op het forum koopt.
Mooi vergelijk. De GS 40mm en de AT 38? Heeft die niet 39mm?
Als ik de foto´s zo zie, vind ik de GS een iets mooier. Straalt meer uit als de Omega. Is natuurlijk ook een mooi horloge, maar zo zou ik voor de GS gaan!