Aqualand’s Startersgids: CITIZEN, SEIKO en ORIENT rechtstreeks kopen in JAPAN! 🇯🇵

Succes! :muscle:

1 like

Ik reken voor invoerrechten en btw altijd 25%. Maar bedenk dat dit over het totale bedrag van aanschaf + verzendkosten + services gaat.

En wat als je niet tevreden bent over de geleverde waar? Wordt het dan zo ingewikkeld dat je een reclamatie maar beter kunt laten zitten?

3 likes

Top! Dankjewel!

1 like

Arigato Aqua san! Zijn ze doorgaans goedkoper als je het in Japan bemachtigd. Wat is jouw ervaring?

1 like

Misschien dat ik het helemaal verkeerd begrijp, maar ik zie de toegevoegde waarde niet zo.
Waarom zou je hier gebruik van willen maken, want een site zoals Rakuten is ook gewoon in het Engels te lezen, dus dan kan je toch beter rechtstreeks bestellen?

1 like

Ik kijk alleen naar vintage horloges, heb geen enkele ervaring met het kopen van een nieuwe. In Japan kom ik vintage horloges tegen die ik nog nooit in Europa of in de baai te koop heb gezien. Dan wordt het een verhaal van: “hoe graag wil ik hem hebben en hoeveel heb ik er voor over?”

1 like

Dat wordt ook wel fraude genoemd. En daarom ook precies de reden dat eGlobal door de Fiod uit de lucht is gehaald.

Het lijkt leuk om voor een paar procent te frauderen, maar bonafide bedrijven hebben het nakijken.

1 like

Ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee.

Tof om te lezen! Misschien dat de roze sarb er toch nog een keer gaat komen zo

2 likes

Bedankt voor je leuke ervaringen topic! Hier hebben we wat aan! :+1:

1 like

Japanse verkopers shippen vaak alleen in japan. Ik volg nu een horloge van een japanse verkoper dat op ebay te koop staat voor internationale klanten voor 40% meer dan waarvoor hetzelfde horloge te koop staat op yahoo auctions. Alleen via yahoo is shipping japan only. Dus misschien zit daar via ebay al een tussenpartij tussen.

1 like

Daar heb ik geen ervaring mee. Het is een kwestie van goed naar de foto’s van de aanbieder kijken en de beschrijving lezen. Je kunt de Japanse beschrijving laten vertalen. Het is dan wel een beetje houtje-touwtje maar geeft je toch een redelijke indruk…

Ik zie kansen voor je! :wink:

:point_down::wink:

15000 yen voor het item. Dosmetic shipping is vaak ± 1000 yen. Buyee fees zijn 1000 yen. Internationale shipping is 2200 voor standaard of 1000 voor een air package (dat is de beste optie imho duurt mss een paar dagen langer maar kost minder dan de helft). ik gok dat shipping voor duurdere items dan 15000 yen ook hoger zal liggen. Dus dan zit je op 18000 yen (±152 euro). Je krijgt als je bod plaatst een overzicht wat het item kost incl fees dus dan heb je een beter idee al meteen.

Dan komt er nog een opslag van onze vrienden van de douane bij 21%btw + 13 euro inklaringskosten en 0.80 importheffing bij elkaar bij zon bedrag ongeveer 40 euro. Dus dan ga je van een bod van 125 euro naar een totaal bedragen van 192 euro.

Veilingkosten zijn er niet op yahoo auctions. Het is hetzelfde als ebay zegmaar. Wat je soms wel hebt is dat professionele verkopers een sales tax moeten betalen en dan komt er nog eens een 10% bij. Maar dat is alleen bij pro verkopers en niet bji particulieren.

Zoals ik zei is de oneerlijke concurentie van Japan en Amerika zonder importkosten vervelend. Maar sommige horloges kan je niet elders kopen dus moet je wel.

Veel van de oude horloges in Japan worden als “junk” verkocht, oud spul dat ze verkopen “as is”. Het is soms vervelend omdat je totaal niet weet wat het inhoud verder en ze niet duidelijk zijn in het testen en beschrijven er van. Vaak vage dingen als “we hebben even geschud en hij liep maar kunnen langdurige operatie niet bevestigen”. Kan dus ook dat hij helemaal niet goed loopt of dat er andere dingen mis zijn zoals met de kalender functies oid. Reclameren is er vaak niet bij dus.

Ligt er aan, soms zijn het dezeldfe verkopers op ebay. Maar wat er ook gebeurt zijn andere verkopers die een yahoo advertentie maken van een item dat ze niet hebben en voor veel meer geld dan op ebay. En als iemand die dan koopt kopen zij het item van ebay en sturen dat dan naar je op. :face_with_raised_eyebrow::upside_down_face:

Gek genoeg werkt bij mij de tekst koppieren naar google translate vaak beter dan de translatie optie op de website gebruiken.

2 likes

eGlobal werkt gewoon nog hoor.

Met bonafide bedrijven bedoel je de belastingdienst? :wink:

1 like

Nee, eGlobal werkt weer
Bron

2 likes

Ok, I stand corrected. :grinning:

1 like

Dat is een goede tip! Dank je… :wink:

1 like

Helaas, de 037 is hier ook lastig te vinden :sweat_smile:
Edit: mocht iemand 1500e (zonder btw ed) overhebben voor een originele alpinist

1 like

Yes, de uitgebreide versie wou ik even zien. Ben te lui dat zelf op te zoeken :slight_smile:️ Thanks :facepunch:t3:

1 like