Aquanaut of Navy Seals Alarm

Nu te laat maar voor de Kerst was ik op zoek naar een horloge voor mijn verzameling.
Moet iets speciaals zijn.
Aquanaut van Patek of van JlC de Navy Seals diver met alarmfunctie?

Wat zal het in het nieuwe jaar worden?

Een topic met zo’n vraag werkt natuurlijk niet zonder foto’s…

Een echte kenner weet wat ik bedoel ha ha :wink:

Dat klopt, maar ook een minder echte kenner zou je een advies wat betreft de keuze kunnen maken.


De PP Aquanaut


De JLC Master Compressor Navy Seals

Als je zo’n soort model zoekt, waarom ga je dan voor een (dress)merk als Patek Philippe of Jaeger-LeCoultre??
Als ik 't geld voor een horloge van deze prijsklasse had zou ik liever een dresswatch van een van deze twee merken nemen, maar smaken verschillen he :wink:

Als ik tussen deze twee zou moeten kiezen zou ik eerder voor de PP gaan, hij is wat ‘beschaafder’ dan de JLC en daarbij denk ik waardevaster en minder beinvloedbaar door mode.

Als het een blijver moet zijn zou ik eerder voor de Aquanaut gaan, daar raak je minder snel op uitgekeken gok ik. In die prijsklasse zou ik eerder voor een AMVOX van van JLC. Die hier staat vind ik niet om aan te zien…

Je geeft trouwens weinig info voor een horloge van rond de 8-9K. Als je wat meer eisen geeft kunnen we misschien meer opties geven.

Kijk, beide modellen ken ik van model en niet van naam… (en daarnaast zie ik graag mooie plaatjes van horloges!)

Ik vind het opvallend dat je tussen twee zo verschillende modellen twijfelt.

Persoonlijk heel simpel: de PP. Die is tijdloos en onbeschrijflijk mooi.

De JLC is verre van tijdloos en bijzonder aanwezig met z’n opvallende afwerking. En de band… die vind ik ‘niet zo mooi’ om het netjes te zeggen.

Dit zijn wel 2 heel verschillende stijlen. Mijn voorkeur heeft de Jlc, smaken verschillen natuurlijk maar ik vind de PP niet in balans, voor die prijs ook nog een rubber band? Ben het eens met Krentebol als je een PP wilt zou ik een dresswatch van hen kiezen en niet de ietwat overprijste aquanaut die met zijn 150m waterdichtheid zonder duikring deze naam helemaal niet zou mogen dragen;)
Maar goed, je bent sowieso een bevoorrecht mens als je een horloge kan kopen in deze prijsklasse…succes met je keuze.

jlc.

De aquanaut, dan een hele tijd niets, dan een heleboel andere horloges en dan de JLC navy seals

Die Aquanaut, ik staar soms verliefd in de etalage van Schaap en Citroen in de PC Hoofdstraat in Adam. Maar dit is ver boven mijn budget.

Voor mij wint deze met een verre voorsprong.

De keus zou voor mij vallen op de JLC. Vindt de PP gewoonweg niet mooi. Bovendien vindt ik een horloge in deze prijsklasse met een rubber band not done.

Met Jeagertje als naam zou het toch een Jaegertje moeten worden B)-

Heren dames ook,

Bedankt voor alle reacties. Heb ik wat aan. Alhoewel ik niet zo goed kan vatten waarom je niet totaal verschillende horloges mooi kan vinden.
Vwb de dresswatch van JlC. Die heb ik al in de Master calender.

Jeagertje

Waarom deze vraag??? Je weet toch wat je mooi vindt en wat je in je collectie mist. Deze horloges liggen voor veel mensen buiten hun budget, dus waarom vragen!!

Bijvoorbeeld om adviezen in te winnen en tips te krijgen.
Ook kan het zo zijn dat je zelf wat dingen over het hoofd heb gezien die iemand anders niet over het hoofd ziet.

Ik vind het heel normaal om adviezen in te winnen, al helemaal bij zo’n grote aankoop.

Ben 't eens met krentebols opmerking over stijlen en prijsklasse.

Hoewel ik weg ben van mechanische alarm in een horloge, tussen deze 2 zou ik toch gaan voor de PP. Wat minder druk. Overigens zou ik voor de Nautilus van PP gaan.