Aquanautic

hallo,

Mijn vrouw verzameld horloges (voornamelijk chronografen en duikerachtigen)en nu ben ik op zoek naar iets bijzonders voor haar verjaardag. Ik stuitte op het merk Aquanautic. heel leuk want die klokken zijn een soort bouwpakketten die je net zo gek kunt maken als je portemonnee toelaat.Ik ben er inmiddels we achter dat de prijs voornamelijk alhangt van de hoeveelheid diamant die je erop schroeft.
Maar kan er iemand hier iets zeggen over de kwaliteit van het uurwerk? Is dat ook een beetje in orde? Mij (als leek die al bijna 20 jaar dezelfde Cartier 21 omloopt) zegt het merk in ieder geval niet, afgezien van dat het duur is en er leuk uitziet.

Niets mis met Aquanautic.
Wat wel grappig is is dat de dameshorloges allemaal (alle 5) een quartz ETA 251.471 uurwerk hebben en de mannen allebei een automatisch ETA 2834-2 uurwerk.
Als je vrouw ook interesse in de uurwerken heeft en het belangrijk is dat het uurwerk mechanisch is, zou ik het dus niet doen. Als het haar om het uiterlijk gaat kun je haar smaak het beste zelf inschatten.

Bedankt, het merk is/was voor mij onbekend. Ik weet dat ze het liefst een automaat zou hebben met het uiterlijk van de damesversies. Ze draagt overigens alleen maar manneversies. Ze houdt niet van kleien klokjes. Zij heeft er al jaren spijt van dat ze de Breitling Tabarly die destijds met zo’n rekje over het glas toen uit financiële overwegingen uiteindelijk toch zonder heeft genomen. Toen ze het later alsnog er op wilde laten zetten was dat niet meer mogelijk.

Nu had ze de keuze laten vallen op een Cartier Pasha met zo’n rekje, maar die liggen helaas buiten onze prijsrange. Dus al zoekend naar iets dat daar uiterlijk een beetje op lijkt kwamen we bij Aquanautic terecht. Ik denk dat als ze in dit geval inderdaad moet kiezen tussen automaat of quartz met een aantrekkelijker uiterlijk dat het het tweede wordt.
het leuke is wel dat als je nu een vrijwel basismodel koopt, je dit naderhand nog op kunt leuken met allerlei accesoires! Nu nog op zoek naar een juwelier die een beetje korting wil geven!!