Het zijn absoluut stuk voor stuk toffe horloges maar ze geven, mij althans, niet het gevoel en de beleving die Rolex geeft.
Ik heb heel veel van dat soort achtige horloges gehad zoals je ongetwijfeld weet.
Ik vind hem absoluut fantastisch! Wel een dikkertje maar het zij zo met dit uurwerk. Ook leuk dat ze een reissue van de Tropic los verkopen. Als die de soepelheid heeft van het originele oude spul ga ik er daar zeker één van bestellen. De moderne herinterpretaties die ik heb gehad zijn het toch allemaal net niet.
Bedankt voor het delen, ik had hem anders zeker gemist!
Ik vind het een waanzinnig mooi exemplaar, beetje Big Eye idee met die grote subdial maar ook een Doxa vibe. Deze stormt mijn wishlist in maar hoe hoog moet ik nog even wat tijd geven, niet te lang natuurlijk want dan is het preorder moment voorbij.
Heel mooi horloge. Alleen zou ik me storen aan dat kleine wijzertje op 9. Dat maakt van het horloge een soort propellerpet, waarvan de enige functie is aantonen dat het horloge loopt. Op zich een essentiële functie voor een duiker, maar een kleine seconden subdial had ik mooier gevonden.
Tof ook dat dit een project is van Rick Marei, de man achter de wederopstanding van Doxa. Deze guy loeft vintage duikwatches.
Soms is er een horloge waarbij ik denk ik verkoop mijn Panerai en koop deze. En en is door omstandigheden geen optie helaas. Gelukkig heb ik dan een vrouw en een zoon die weten hoe gek ik op mijn Panerai ben en spijt ga krijgen