AQUASTAR Deepstar Re-Edition 2020

Man…kijk eens even verder dan je neus lang is…

Er is zoveel leuks aan allerlei types vintage horloges te krijgen.

Tsja… Rolex vind op dit moment elke Piet, Henk en Anja hip and happening, Mounir, Oussama en Imram ook!

Maar kijk eens als voorbeeld hier, allemaal onder de duizend euro en IMHO leuk!
afbeelding

afbeelding

En deze is nog te koop ook…

9 likes

Een geslaagde heruitgave, als je het mij vraagt. Gaaf ook dat ze een speciaal uurwerk voor deze uitgave hebben laten ontwikkelen. :+1:

2 likes

Wat zeg jij toch altijd voor rare belegen shit :joy::sweat_smile::see_no_evil:

1 like

Het zijn absoluut stuk voor stuk toffe horloges maar ze geven, mij althans, niet het gevoel en de beleving die Rolex geeft.
Ik heb heel veel van dat soort achtige horloges gehad zoals je ongetwijfeld weet.

Ik vind hem zeer geslaag! Zou zelf niet zo snel hier 3k aan uitgeven maar toch. Heel erg cool!

Ik vind hem absoluut fantastisch! Wel een dikkertje maar het zij zo met dit uurwerk. Ook leuk dat ze een reissue van de Tropic los verkopen. Als die de soepelheid heeft van het originele oude spul ga ik er daar zeker één van bestellen. De moderne herinterpretaties die ik heb gehad zijn het toch allemaal net niet.

Bedankt voor het delen, ik had hem anders zeker gemist!

gr, HJR

3 likes

Ik heb de specs nog eens heel goed doorgelezen…

Dit ding is een fucking koopje! :+1:

Keramische kogellager onder de bezel zorgt dat de bezel klikt, in plaats van zo’n plat kwetsbaar metalen o ringetje met een pieletje eraan.

Column wheel chrono movement speciaal voor dit horloge door Perret in Zwitserland ontwikkeld.

En deze is het leukst en ga je voor dit geld niet snel zien: De pushers zijn ontworpen voor onderwatergebruik.

Breitling heeft dat ook bij een quartz model. Maar dan tikken de pushers een magneetje aan die een signaal doorgeven aan het quartzuurwerk.

Bij mechanische duikchrono’s waarbij je de pushers onderwater kan gebruiken zit je in zeker in de 10k categorie, nieuw.

JLC Master Deepsea Chrono en de Blancpain Bathyscaphe Chrono zijn er 2 die dit truukje ook beheersen en beide boven 10k list. Just sayin… :+1:

7 likes

Op het eerste gezicht zei ik ja! Maar die asymmetrie stoort me al binnen 30 seconde… Dus toch nee :thinking: eerste ingeving is dus niet altijd de beste

1 like

Alle horloges die ik persoonlijk ECHT :slightly_smiling_face: mooi vind zijn best aan de prijs.

Ik heb mijn grail :slightly_smiling_face:
En inderdaad wanneer je alles maar kan kopen is de lol er snel af denk ik.
Maar twee hele mooie is wel leuk :slightly_smiling_face:

3 likes

Ik vind het een waanzinnig mooi exemplaar, beetje Big Eye idee met die grote subdial maar ook een Doxa vibe. Deze stormt mijn wishlist in maar hoe hoog moet ik nog even wat tijd geven, niet te lang natuurlijk want dan is het preorder moment voorbij.

3 likes

Heel mooi horloge. Alleen zou ik me storen aan dat kleine wijzertje op 9. Dat maakt van het horloge een soort propellerpet, waarvan de enige functie is aantonen dat het horloge loopt. Op zich een essentiële functie voor een duiker, maar een kleine seconden subdial had ik mooier gevonden.

Tof ook dat dit een project is van Rick Marei, de man achter de wederopstanding van Doxa. Deze guy loeft vintage duikwatches.

2 likes

Ik teken dan zelf wel Snoopy in die grote subdial en dan is ie ineens 7.000 euro meer waard :joy:

3 likes

Mooi horloge mooi merk.
Ik heb nog een oude.

12 likes

Mooi hoor!

1 like

Wees maar blij dat je hem niet gekocht hebt dan :joy:

Precies :wink: daarom overdenk ik met tegenwoordig wat vaker… Alvorens tot aanschaf over te gaan

1 like

Dat had ik bij ik denk inmiddels 27 horloges verder ook misschien moeten doen :upside_down_face:

1 like

Soms is er een horloge waarbij ik denk ik verkoop mijn Panerai en koop deze. En en is door omstandigheden geen optie helaas. Gelukkig heb ik dan een vrouw en een zoon die weten hoe gek ik op mijn Panerai ben en spijt ga krijgen :slightly_smiling_face:

3 likes

Een Panerai is een Panerai en die blijft prachtig.
Dus inderdaad nooit weg doen is mijn advies!

1 like