Ik zie persoonlijk geen verschil in lettertype. misschien de dikte, maar dat is dan de foto. Markers zijn identiek, belettering is identiek vwb locatie en verhoudingen. Verder is de secondenwijzer exact gelijk qua vorm en lengte, alsmede de uren en minute wijzer.
Dat Lemania uurwerk met die bolletjes is dermate uniek dat als het werkt haast wel een echte moet zijn, een Heuer regatta zou dan aanmerkelijk risicovoller zijn. Ik zou de verkoper toch eens vragen waar men die classificatie eigenlijk op heeft gebaseerd.
Tip (wellicht ten overvloede) Heb je ook nog gekeken naar topic “Wie kent deze Aquastar horloges?” van TS Charles Rurup én het antwoord/website van Mark Reichardt?
Overigens zie ook ik uiterlijk geen verschillen, die tot twijfel kunnen leiden.
Misschien ligt er een probleem bij het mechaniek?
Succes, Ernst.
Op zich snap ik de twijfel ook wel weer, want het feit dat iemand in zulke termen over een dergelijk horloge spreekt geeft wel aan dat hij ‘iets’ van horloges weet?
Menig leek had het gewoon een oud horloge genoemd lijkt me.
Het gaat natuurlijk om de manier waarop je dit vraagt. Als iets wordt geadverteerd als een replica dan zit daar een gedachte achter, je kunt gewoon vragen wat ze over het horloge weten zonder die classificatie ter discussie te stellen. Misschien denken ze wel dat het een Heuer replica is…
Het is natuurlijk niet verstandig om duidelijk te laten blijken dat je hier veel vanaf weet. Ik zou in ieder geval wel zeker willen weten dat het horloge helemaal functioneel is. Je kunt het erop gokken maar dat deed ik laatst ook met een Sicura en daar bleek gewoon de complete balansbrug te ontbreken.