Aquastar Seatime - erfstuk

Hallo

Ik heb een Aquastar Seatime van mijn grootmoeder. Ik vroeg me af of dit horloge enige waarde heeft. Ik zou het graag willen verkopen, maar ik wil eerst weten hoeveel ik er mag van verwachten.
Wie kan me helpen en meer info bezorgen? Bedankt op voorhand.

2 likes

Aquastar is een vrij bekend merk met een mooie historie en heruitgaves. Vrij recent zelfs nog.

Mannenmodellen in goede staat zijn relatief populair. Damesmodellen zijn in de regel veel minder populair en daarmee ook niet heel veel waard. Je zou op e-bay en chrono24 een rondje kunnen doen, om een beetje kijk op vraagprijzen te krijgen. Let wel dat het om vraagprijzen gaat.

2 likes

Zoals hierboven gezegd, valt de waarde van dameshorloges meestal zwaar tegen.
De waarde van deze Seatime zou relatief nog mee kunnen vallen omdat sommige verzamelaars het leuk vinden om ook de damesuitvoering van hun vintage diver te verzamelen (al dan niet voor hun partner).
Wat hier met de lume is gebeurd weet ik niet, lijkt op het eerste gezicht geen vocht, maar goed is het niet, daarnaast lijkt de secondewijzer me niet origineel. Goede werking van de binnen bezel is van belang (draaien via de kroon); kan ook snel kapot gaan en daarnaast natuurlijk goede werking van het uurwerk. Mochten de laatste 2 zaken in orde zijn, dan misschien, met veel geduld, een waarde van 200-250 euro.

PS Mocht de band een originele Aquastar/NSA bracelet zijn, dan 50 euro extra.

1 like

Bedankt voor jullie feedback. Interessant om weten.

Het kan zijn dat een dameshorloge minder waard is, maar mij lijkt dit eerder een unisex model te zijn. Dus ik denk dat dat argument hier niet volledig opgaat.

Unisex is niet populair. Vergelijkbaar met dameshorloges.

1 like

Wat is de doorsnede van de kast (zonder kroon)? 39/40mm?

Het is de ref 1004, duidelijk leesbaar op het deksel, dus de vrouwenversie (1007 is herenversie). volgens mij iets van 30-32mm doorsnede.

Wat staat er voor logo en/of merkjes op en in de sluiting van de band?

1 like

Op de sluiting staat een logo. Een cirel met daarin een driehoek. Op de zijkant van de sluiting staat het nummer 135.

Geen Aquastar branded bracelet, maar dus wel origineel NSA. Deze is nog wel max 50 eur waard (afhankelijk van staat en lengte band)

Geen originele secondewijzer, volgens mij hoort er eentje op met een kek blokje, dat is ook wel de charme van zo’n horloge.
Tientje of twee voor het horloge en wellicht een tientje of drie tot vijf als je de band (wat is de aanzetbreedte?) los verkoopt.

1 like

Deze liggen al heel lang in de sieraden-bak van mijn vriendin… Ze draagt 'n Apple watch…

7 likes

Pfff die eerste twee Titus-horloges. Zo mooi.

Maar herkenbaar, ik hoef ook niet aan te komen met een vintage duiker. Heb het geprobeerd.

Ze draagt nu wel deze:

Ontopic. Die twee tientjes die iemand noemt, dat is echt te laag. Als je er direct vanaf wil komen misschien. Maar vijftig ervoor krijgen met een wat hogere vraagprijs zou moeten lukken.

Met een niet originele secondewijzer? Damesmodel?

De vijf tientjes haal je niet voor het horloge.

Bandje los en horloge los verkopen dan wel.

Daar gaat het kerstweekend

1 like

Vraag eens aan @acour_jeroen wat hij betaald heeft voor die vintage lady divers? En check catawiki eens? Op HF geeft niemand 50 euro misschien, maar daar buiten, met veel geduld, zijn echt wel enkele verzamelaars op zoek naar zoiets.

Eerlijk? Ik heb geen idee… Gekocht toen (bijna) niemand met Calypsomatics bezig was (of er van gehoord had). Beste investering ooit…

3 likes

Dat klopt, op HF krijgen dameshorloges vaak te weinig waardering. Ze zijn zeker minder waard en minder gezocht dan herenmodellen maar 20 of soms 30% van de waarde van een herenmodel krijg je er vaak wel voor.

Op google zie ik trouwens geen modellen met een vierkante lollypop wijzer (als je dat bedoelt) maar allemaal met de wijzer zoals die van TS

1 like

Had BG1 t over. De originele wijzer is, volgens mij, een aparte kleur blauw, net als op t herenmodel.

Edit: bij de zwarte plaat oranje wijzer , bij de zilveren plaat blauw.

Mijn oude;

Ik zag bij de grijze inderdaad de blauwe wijzer. Bij de zwarte plaat zag ik de zilveren. Maar goed ik ben geen aquastar kenner.

1 like

Je hebt gelijk dat de zwarte plaat geen blauwe wijzer had , mijn fout. Maar wel oranje volgens mij. :grin:
Hoe dan ook, die slechte lume (met eventuele gevolgen voor het uurwerk) zal meer waardedrukkend zijn dan een wellicht niet originele secondewijzer

1 like