Aquastars

Beste forumleden,

Gisteren heb ik een lotje opknap horloges binnen gekregen van een erfgenaam van een goudsmid die al lang met pensioen is. Hier zaten een aantal leuke horloges bij, waaronder deze twee Aquastars. Ze zijn niet in hele goede staat, een wijzerplaat is volledig vervaagd, de ander is nog wel oké, maar moet wel schoongemaakt worden. Een mist een kroon, bij de ander is het uurwerk aan de roestige kant, maar de ander heeft een ogenschijnlijk schoon uurwerk. Ze lopen beide niet helaas. Maar ik denk dat er met beide wel een volledig functioneel horloge gevormd kan worden, aangezien het het zelfde model is.

Maarrr, het gekke is dat ze allebei een radioactieve teken op hun wijzerplaat hebben. Is dit omdat er tritium of radium o.i.d. gebruikt werd? Ben ze nog nooit tegen gekomen op Aquastars. Iemand een idee?

Bedankt voor het kijken!

3 likes

Ook nog nooit op aquastars gezien.
Ik volg even, opknap projectje is het wel maar wel leuk en doenbaar IMHO.

1 like

Gek he. Het ziet er wel oud uit en is iewat verkleurd dus het zou best origineel kunnen zijn. Feit dat het er twee zijn versterkt dat vermoeden ook.

Ik denk niet dat de fabriek ze zo geleverd heeft daar de kwaliteit van de print wat ruw is.
Maar het zou wel zo verplicht geweest zijn door een duik-bedrijf of iets dergelijks. (werkt naar mijn inziens waardevermeerderend als je dit kan bevestigen)

1 like

Interessant! Daar zou wel een mooi horloge van gemaakt kunnen worden.
Deze uitvoering heb ik ook nog nooit gezien. Benieuwd wat je ermee gaat doen.
Mocht je er niets in zien dan stuur je me maar een pb :wink:

1 like

Als jij je Movado Datron weg doet :wink:

1 like

Haha, daar moet ik nog even een nachtje over slapen :smile:

1 like

Als je het klokje vandaag even draagt en je pols vanavond licht geeft dan weet je genoeg.

1 like