Nieuw nieuw nieuw!
Sun Wukong limited edition Aquis.
Wéér een limited van Oris. Vind dat jammer, ze devalueren het Limited gevoel. Ben wél benieuwd hoe deze dial er in ‘t echte uit ziet!
Zo een beetje de mooiste Aquis, met de dikke band en fatsoenlijke wijzers, mooier is het daarna niet meer geworden…
Yep
Ik heb die nieuwe meerdere malen naast die van mij gepast, maar nee.
Kan ook een kwestie van wennen zijn, maar ik had vooral moeite met de smallere band.
Als je die dikke rupsband gewend bent, is alles daarna ineens ieniemienie.
Ben ook benieuwd of de dial echt diepgang heeft of een plat dial is
Welke maat is dit, erg strak, zo mat, mooi!
Thx! Dit is de 43,5mm. Inderdaad volledig mat (dus ook de bezel en hele bracelet). Die configuratie was er alleen in 43,5 en 39,5mm (maar is nu volgens mij uit het assortiment bij Oris).
Past wel bij het toolwatch karakter van de Aquis!
Vond ik ook, ik ga eens kijken of ik die matte in 39.5 nog ergens kan vinden, thnx!
Ha Aquis fanaten, een vraagje;
In de wens om te komen tot een Oris-collectie (4-piece) is het een wetenschappelijk getoetst en bewezen feit, dat een Aquis niet mag ontbreken!
Dus ben ik opnieuw op zoek naar een mooie, aparte Aquis. Ik zeg bewust opnieuw, want een tijdje geleden had ik al een geweldige Aquis, die nu bij de o zo lucky @PIVRI ligt. Flipperitus, it’s a thing…
Dit was die geweldige Aquis:
Maar, nu gaan we op zoek naar een andere type Aquis. Op rubber, meer toolish en… groter?!
Mijn vorige Aquis was een 39,5mm. Normaal is mijn sweetspot 39/40mm, maar juist bij de Aquis met die ultra korte lugs vond ik dat achteraf toch net te klein voor de pols:
Dus wat meer toolwatch en wat meer aanwezig om de pols… deze tikt die boxen wel keurig af:
Is dan wel direct 43mm en dan blijft de twijfel: moet ik toch niet voor de gulden middenweg van 41,5mm gaan kijken? Wetende dat deze Aquis pvd eigenlijk precies is wat ik zoek
Ik heb trouwens een polsmaat van pak m beet 17,5cm!
Mijn pols is ook ongeveer 17,5 cm en mijn Aquis van 43,5mm zit perfect.
Die is inderdaad heel gaaf ja
Zeker een goed voornemen om de Aquis in de Oris collectie op te nemen…
Heb er ook een keer eentje verkocht en altijd spijt van gehad. Is nu permanent weer terug in de collectie. Moderne duiker met echt een eigen smoel.
Met jouw polsmaat zou ik de 43 zeker eens proberen. Mijn ervaring is dat de Aquis optisch een mm of 2 kleiner valt dan de specs doen vermoeden.
Succes met de zoektocht!
Hey Bas, heb jij deze nou ook?? Hoeveel Aquisjes heb jij daar liggen ?