AR verwijderen van Breitling, het gaat gebeuren!

Vandaag gaat het gebeuren; ik erger mij al máánden aan de lelijke coating op het glas van mijn Super-Avenger. Na veel googelen én wikken en wegen gaat de cape-cod vandaag zijn werk doen. Voor hen die het model niet kennen; wees gerust. Aan de binnenzijde van het glas zit ook een AR-coating.
Slechts zéér overtuigende berichtgeving zal mij van dit snode plan af kunnen houden. Beter is mij succes te wensen bij deze kloecke actie!
:)o

Oh ja, de reden voor deze removal is gelegen in het feit dat de coating op sommige plekken is afgesleten (door stoten van het glas etc).
Ik zal de operatie overigens vastleggen op de gevoelige plaat en na afloop met jullie delen, ter leering ende vermaeck :#

Veel succes met deze moedige expeditie :}

tjvreeken Schreef:

Veel succes met deze moedige expeditie :}

+1 !

Is het echt zoooooo erg, Jur ???
Ik heb eigenlijk nog geen enkele Breitling waarop het met het blote oog te zien is.
Als ik een 2nd hand koop, let ik daar overigens altijd zeer goed op.
Nu als het écht stoort is er maar één oplossing…tenzij je het glas ergens opnieuw kan laten coaten. Maar dan in dezelfde originele haast onzichtbare tint.
Een opticien zou dat moeten kunnen ( laten ) doen, maar of ze dit met één enkel glas gaan willen doen, weet ik niet.

Het mooie van een Breitling ( en zijn dunnele coating ) is net het “ontbreken van een horlogeglas”. Door de AR coating lijkt het dikwijkls of er zels geen glas in je horloge zit. :smiley: :wink:

ik heb het ook al een aantal x gedaan, opzich gaat het best makkelijk ik had toen alleen een pasta …
was bij mij op een aantal sinn’s waar de coating gedeeltelijk vanaf was.
succes, gewoon voorzichtig te werk gaan en goed opletten dan komt het wel goed (tu)

Succes!

Heb je alvast een foto die jouw reden van de ergernis duidelijk weergeeft?

Is cape cod niet wat té? Ik zou zelf eerst displex proberen, maar ik heb me er dan ook niet in verdiept :slight_smile:

Eric Schreef:

Succes!

Heb je alvast een foto die jouw reden van de
ergernis duidelijk weergeeft?

Mijn beste,

Ja, daar ben ik ook erg in geïnteresseerd.
Dat verduidelijkt mijn beeld, inzake deze materie.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Beschadig je het glas niet met Cape Cod?

MartinB Schreef:

Is cape cod niet wat té? Ik zou zelf eerst displex
proberen, maar ik heb me er dan ook niet in
verdiept :slight_smile:

nu ik lees had ik volgens mij ook displex …

Allemachtig jij durft, ik zou het persoonlijk met Displex doen, maar is het echt zo beroerd die coating dat het er perse afmoet, ze hebben daar bij Breitling het toch niet voor niks gedaan zou je zeggen.

in ieder geval veel mazzel

en mij benieuwen

groet Lex

Mét reden!
Ik heb geen displex (en om displexie te voorkomen ga ik dat eerst kopen).
Bedankt voor de tip guys :)-D

In zwolle te koop voor 4,99 inclusief versturen

bij Erhan Telecom