Aramar Arctic Ocean

Deze komt binnenkort naar mij toe…nog eventjes geduld.
Aramar Arctic Ocean van Maurice. Ben benieuwd hoe hij bevalt niet goed verkoop ik hem toch weer gewoon…:wink:

Hennie Schreef:

Deze komt binnenkort naar mij toe…nog eventjes
geduld.
Aramar Arctic Ocean van Maurice. Ben benieuwd hoe
hij bevalt niet goed verkoop ik hem toch weer
gewoon…:wink:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PHWI7VVP-D.jpg

Ik denk niet dat je 'm hoeft te verkopen, ziet eruit als een topklok.
(tu)

Ik las op hun site het volgende

“…Lug width: 22 mmWaterRes: 300 metres/990 feet 30 ATM acc. to DIN (200m printed on dial for vintage reasons)…”

komt dat vaker voor dat ze een specificatie minder aangeven dan de werkelijke vanwege vintage reasons ?

Klopt ik heb het niet eerder gezien zal wel zo horen. Misschien staat het op de achterkant wel goed.

WilSeiko Schreef:

Hennie Schreef:


Deze komt binnenkort naar mij toe…nog
eventjes
geduld.
Aramar Arctic Ocean van Maurice. Ben benieuwd
hoe
hij bevalt niet goed verkoop ik hem toch weer
gewoon…:wink:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PHWI7VVP-D.jpg

Ik denk niet dat je 'm hoeft te verkopen, ziet
eruit als een topklok.
(tu)

Maar als je hem verkoopt, houd ik mij aanbevolen…wow wat is die mooi…

En ja, dat hebben ze bij de Vintage Military van Steinhart ook gedaan, wel de specificatie 300 meter houden, maar op de wijzerplaat staat, als hommage aan de Milsub, ook 200 aangegeven. Daar vond ik het logisch.
Weet echter niet of dit ook een hommage van een oud 200 meter-model is, of het enig hout snijdt in dit geval…

Dick

Carpe tempus Schreef:

komt dat vaker voor dat ze een specificatie minder
aangeven dan de werkelijke vanwege vintage
reasons
?

Steinhart heeft dit zo bij verschillende modellen o.a. de Vintage Military.
Op de caseback staan dan wel je juiste specs.
Weet niet of dit bij de Aramar ook zo is, maar gezien de nauwe verwantschap in het verleden :slight_smile: ga ik uit van wel!

Dan ben jij de eerste die het hoort…maar ja het is op de foto al een prachtige klok laat staan in het echt…:slight_smile:

Ik heb die van mij nu 1 jaar en 7 dagen geleden besteld. Ik kan eindelijk het licht aan het einde van een hele lange donkere en kronkelende tunnel met pieken en dalen zien.

Ik vind hem leuk!
Ben benieuwd.

Hij ziet er wel erg gaaf uit, ben benieuwd!

zo vd foto vind ik em er erg leuk uitzien. heb dr nog n hele kleine bijdrage aan geleverd en leuk om te zien dat ie er nu eindelijk lijkt aan te komen.

persoonlijk vind ik de lugs helaas wat… ‘stijf’ ivt n sub. maar dat hebben alle ‘ocean kasten’.

Gelukkig staat die Mercedes ster niet meer op de urenwijzer zoals bij de meeste vintage modellen B)-

Ik ken het verhaal niet helemaal achter Aramar maar ze maken een gelimiteerde reeks horloges wat kopieën zijn van een ander merk? Of zeg ik nu iets heel stoms.
Ziet er overigens wel mooi uit…dat dan weer wel.

Is de opgebouwd uit Steinhart onderdelen?

Aaahhh, nu weet ik in ieder geval waar ze op gebaseerd zijn :wink:
De tekst op de Aramar snijdt dus toch wel degelijk hout! (tu)

Dick

En Steinhart is opgebouwd uit…?

Dick

Geen idee, Seiko?

Och wat kan het mij schelen alle divers lijken op elkaar of je nu een Rolex. Omega, longines of een Seiko ziet ik zie weinig verschil…:slight_smile:

Oei…chips!..bier!..(:smiley:

Volgende week krijg ik eindelijk de mijn, iets meer dan een jaar levertijd :wink: