Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

Wat een goede suggestie Daniel! Die nemen we mee! Ik zit eraan te denken toch een “19 jewels” onderin toe te voegen en wellicht toch de streepjes iets naar binnen en op die plek een bescheiden tachyrand te doen.

3 likes

Is het nog wat om er iets minder ‘Seiko achtige’ wijzers op te zetten?

2 likes

Hoezo, deze staan toch op indexen :stuck_out_tongue:?

Goed bezig, lekker clean en super afleesbaar met deze wijzers :exclamation:

Ziet er goed uit, en naar mijn mening veel verfijnder dan de relatief lomp ogende EMG limited.

Ben benieuwd naar fotos later waarbij deze twee naast elkaar liggen :+1:

5 likes

Ik vind hem mooi, maar ik mis iets. Ik heb dat iedere keer als ik er naar kijk.

Wellicht de minuten en seconden aanduiding rand om de plaat heen, dat die bij de Heuer bijv. naar binnen staan gericht en en bij deze naar buiten en ook kleiner zijn.

1 like

Het zou naar mijn idee ook mooier zijn wanneer de grote chronowijzer strak en zwart zou zijn zonder dat lume bolletje en rode puntje.

2 likes

Ja daar ben ik het mee eens.

Er is nog zeker ruimte iets toe te voegen, ben benieuwd. Zat je te denken aan een zwarte of witte tachyschaal?

1 like

Mooi verwoord, dat is precies wat ik ook dacht. Ik vind het logo niet mooi (maar dat is persoonlijk natuurlijk) en een jewel count of een ander regeltje tekst zou de wijzerplaat net iets evenwichtiger maken. de tachy mis ik overigens niet op dit horloge.

3 likes

Misschien kan je er dit op zetten (of iets vergelijkbaar) in plaats van Aramar?

6 likes

Edit: geen automaat :frowning:

Wil je dat soms op de rotor laten graveren? :wink:

3 likes

Kan allebei…

1 like

Sorry, dit was een wat flauwe en omslachtige manier om te zeggen dat het geen automaat maar een handopwinder is.

4 likes

Hahaha, OK, was ik even vergeten…

2 likes

Creatief man! Een nieuw label is iets waar we wel over aan het denken zijn, maar voorlopig even nog onder Aramar.

Dat is een van de ideeen, dus de streepjes naarbinnen en op de plek daarvan een witte tachyrand met subtiele zwarte cijfers.

Jewelcount is ook een van de opties, idd om het witte vlak wat te breken.