Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

Is ook nog een van de aandachtspunten.

1 like

Absoluut,moet een haarscherpe naald zijn.

1 like

Prachtig!

2 likes

17 likes

Eerlijk is eerlijk: gewoon mooi!

4 likes

Vind de uren en minuten wijzers vrij lomp of goedkoop ogen. Kan er niet helemaal de vinger op leggen, maar ze passen niet helemaal bij het horloge vind ik. Verder misschien het logo ietsjes naar boven plaatsen voor wat meer ruimte tussen de subdials. Leuk dat je iig met je ontwerp verder bent gegaan.

1 like

Het is gewoon een mooie panda, toch wat kleine puntjes. De wijzers sorry vind ik echt niet mooi staan gewoon niet, persoonlijk zou ik het zoeken in verfijning! De 10, 30 en 50 in de subdail voegen niet zoveel toe en het weglaten brengt evenwicht. En heb je eventueel een logoteken ipv de naam, nu wel erg aanwezig op het ontwerp.
Verder een mooie strakke panda.

1 like

We hebben het logo ook zonder naam geprobeerd maar dat zag er minder mooi uit.

Voor prototype 2 (en daarmee hopelijk het definitieve ontwerp) kijken we naar de volgende veranderingen:

-domed saffier, vinden zelf plexi mooier maar nu we ipv een beperkte liefhebbersoplage een commercieel product aan het ontwikkelen zijn is deze optie weer back on the table

-aanpassen nummering linker compax, ivm symmetrie

-toevoegen “ST-19” in heel klein lettertype lager op de wijzerplaat om die wijzerplaat ietsje minder strak te krijgen

-waar nu de streepjes staan een witte tachyrand met kleine zwarte cijfers

-zo subtiel mogelijke streepjes op de wijzerplaat

De reden van de laatste twee mogelijke veranderingen ligt in het feit dat we overwegen het ontwerp te splitsen in een racing chrono en op een later moment een dress chrono uit te brengen. Ik denk dat ons kastontwerp dat wel in zich heeft.

Ik vind hem mooi geworden! Ben wel erg benieuwd naar het tweede prototype, want ik vind de wijzerplaat nog wat kaal.
Tof trouwens dat je met zo’n project bezig bent👏

ST-19 zou ik niet doen want dat is m.i. geen pluspunt (voor mij is de keuze van het uurwerk ook de reden om dit horloge niet te kopen), wellicht dat je er beter iets anders kunt plaatsen zoals een naam voor het horloge (race sport gerelateerd) of ‘Dutch Design’ o.i.d.

Ga je ook nog iets met de chronowijzer doen?

Zilveren uur en minutenwijzer
Zwarte chronowijzer zonder lume
Dunner/ vlakker bezel
:+1:

Goed idee

1 like

Ik vind hem leuk zo, ben benieuwd naar het prototype. Zelf geen problemen met de wijzers of lume, bij sommige merken betaalt men duizenden euro’s extra voor lume icm panda :stuck_out_tongue:.

1 like

Prototype Long Beach rev 1

Voor rev 2 gaan we kijken naar:
-Domed saffier
-Gelijke indeling beide compaxen
-Subtiele witte tachyrand met zwarte cijfers
-Zo goed en subtiel mogelijke streepjes op de wijzerplaat
-“Long Beach” op onderste helft wijzerplaat

Daarnaast gaan we kijken of het haalbaar is een iets grotere kroon en pushers te monteren.

3 likes

Ben benieuw. Kijk wel uit met grotere knoppen want die reissue van de Hamilton chrono vind ik mede daardoor helemaal niks…

1 like

Wat een werk, lekker bezig. Met de sec-wijzer kan ik nog wel leven, misschien als de uren/min-wijzers van chrome zijn dat ze niet zo “massaal/groot” overkomen. Voor de rest zou ik Aramar weg laten en het logo iets opblazen/groter maken. Een naam op de onderste helft kan maar hoeft niet per se. Linker subdial zoals eerder genoemd alleen 20-40-60.

Maar nogmaals, mooi werk:slight_smile:

1 like

Goed punt, chromen wijzers zorgen ook voor eenheid tov de uurmarkers en verhogen de leesbaarheid wanneer de wijzers over de subdials gaan.

Is er nog iets te doen aan de wijzerplaat? Hij ziet er naar mijn mening nogal vlak uit. Meer diepte zou het horloge een veel luxere uitstraling hebben!

Verder… lekker bezig hoor!

De wijzers zijn in real life minder dominant dan op de foto, de afleesbaarheid valt door het streepje superluminova erop ook reuze mee. Zwart is wel weer eens anders dan de rest, dus de kleur laten we zo.

De wijzerplaat is wat kaal maar waarschijnlijk gaat er Long Beach op, en ook de aanpassing met de tachy en streepjes zal het geheel iets breken.

Hij wordt mooi. De naam vind ik toch nog niet zo gelukt. Weet dat dit refereert aan het circuit, maar is er echt geen naam te bedenken waarbij je niet tevens een associatie met water krijgt (en dus een duikhorloge)? Als ik me niet vergis is het een straatcircuit, dus enkele dagen per jaar wordt er geracet, de rest van het jaar is het genieten van het water :wink:

Hier is een lijstje. Zit vast wel een leuke bij :wink: