Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

Heel fraai! :+1:

2 likes

Oeh, even volgen dit horloge!

2 likes

3 likes

@BG1 Wat fijn, dat je nog steeds hiermee aan de gang bent. Ik wil je aanmoedigen door te gaan. Ik hou wel van mensen, die het aandurven tegen de stroom in te gaan. En met dit ontwerp heb ik er zeker vertrouwen in. Succes!!
p.s.: fraaie foto boven mijn post!!!

3 likes

Dankjewel @oscar2
Als prototype rev. 2.0 af is kunnen we vlot van start.
We gaan een crowdfunding actie opzetten op Kickstarter, we hebben werkende prototypes en onze producent kan met een go-ahead van ons vlot een groot aantal horloges produceren en dat is bij Kickstarter producten zeker niet altijd het geval.

Dan is natuurlijk altijd de vraag “wat mot dat kosten?”
Waarop een anwoord “twee maal de helft zou kunnen zijn”
Maar zonder in flauwekul te vervallen kan ik melden dat er een “super early bird” prijs van eur. 249,- gaat komen!

4 likes

Succes en ik schrijf in! Houd ons op de hoogte.

2 likes

Hoeveel zijn er daarvan beschikbaar?
*Gisae is altijd te laat voor de super early birds…

1 like

Kijk dáár kaart je een dilemma aan! Wat te doen, 25? 50? 75 stuks super early bird?
De tweede prijsstap gaat waarschijnlijk eur. 285,- worden, maar waar leggen we dat omslagpunt en waarom doen we dat daar? Erg lastig!
Anyway we zullen het HF goed op de hoogte houden, kun je de super early bird niet missen!

2 likes

Tenzij je hele gekke dingen met de wijzers bent gaan doen, mag je mij ook wel op de lijst zetten!

1 like

Nee hoor, wees gerust, de chronowijzer krijgt rood vanaf het bolletje ipv vanaf net onder het bolletje.
En de uren en minutenwijzers worden zilver in plaats van zwart.

4 likes

En daar is prototype rev. 02 en daarmee het pre-productiemodel!

14 likes

Lumeshot!

15 likes

Bijna X-mas !:slight_smile:

2 likes

Gaaf! En ook een mooi formaat om de pols.

2 likes

Ik vind m erg geslaagd, Alleen van Hfl naar Aramar.
Voelt een beetje als naar de dokter gaan voor een gebroken teen en thuis komen met maagzweer.

8 likes

Leuk klokkie.
Kan iemand een opsomming geven van de Specs?

1 like

Mwoah… da’s wel wat boud maar ik heb idd ook nog een nieuw label overwogen, zeker omdat dit horloge niet in de lijn van eerdere Aramar horloges ligt. Maar als je dat ook weer allemaal moet gaan opzetten, merk verzinnen, logo laten maken, webshop opzetten dan kost dat best wat tijd en ik wil persé dit jaar lanceren. Daarnaast heeft Aramar in de loop der jaren een flink aantal horloges verkocht, aardig aantal terugkerende klanten dus kunnen we ook uit die database putten.

1 like

Specifications:

Mechanics

Movement: Seagull ST-19

Type: Mechanical Handwinding Chronograph

Beats Per Hour: 21,600

Power Reserve: 42 Hours

Specs

Crystal: Domed Acrylic crystal/Hesalite

Water Resistance: 3 ATM/30 Meters

Case: 316L Stainless Steel

Strap: Genuine Leather Racing strap

Dial: SuperLuminova C3

Dimensions

Diameter: 38 mm

Lug To Lug: 45,5 mm

Thickness: 14 mm

Lug Width: 18 mm

3 likes

Mooi klokje hoor, jammer van de 38 mm!

1 like

Staar je niet blind op de 38mm, als je kijkt naar de verhouding van de diameter tot de wijzerplaat en daarbij die twee verhoudingen tot de lengte en de dikte van het horloge dan zul je zien dat het horloge verrassend groot draagt.

@MGS heeft met 22cm echt flinke polsen (welke polsmaat heb jij btw?) en zo staat het horloge bij hem:

Daarnaast biedt 38mm het voordeel dat de compaxen mooi geplaatst op de wijzerplaat komen, anders zitten ze erg in het midden (uurwerk ontwerpen in de jaren veertig en dus berekend op de kleine kasten van toendertijd). Dat zou je optisch iets kunnen oplossen door bv een donkere tachyrand om de wijzerplaat te zetten maar dat maakt het ontwerp drukker, het horloge toont kleiner en bovendien raak je het “schele panda effect” van de te ver naar binnen staande compaxen nooit echt lekker kwijt. Aangezien we een strakke klassieke wijzerplaat wilden en een horloge dat voor een grote groep mensen draagbaar is hebben we voor deze oplossing gekozen.

Ik heb een vrij smalle pols met 16,5cm en ook op mijn pols kan deze klok prima.

3 likes