Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

Geen zwarte rehaut op deze serie @Gisae

Wel idee over een nieuwe panda met een plattere 40mm kast, andere kleuren, contrasterende rehauts, saffier.

@Omanido het loopt tot nu toe volgens plan, problemen bij de QC zoals bij de HFLE gaan we tegen door meer horloges dan verkocht te bestellen zodat we eventuele niet conforme exemplaren direct door goede kunnen vervangen. Daarnaast hebben we ook een aantal volledige ST19 uurwerken besteld als achtervang zodat we niet op reparaties hoeven te wachten maar een uurwerk swap kunnen doen indien nodig.

3 likes

Met homemade saté ajam op de achtergrond

6 likes

goed vooruit gedacht :ok_hand:

1 like

Ja, maar vergis je niet in het feit dat je in the end toch volledig afhankelijk bent van leveranciers, transporteurs, douane en je nooit op alles grip hebt dat zie je aan de HFLE.

1 like

Overigens… mijn idee voor dit jaar is om nog een horloge te maken, even een tipje van de sluier:

Seventies inspired design
Single crown
Cushion case 200m waterdicht
42 à 43 mm doorsnede
Saffierglas
Keramische bezel inlay
Keuze uit twee verschillende wijzerplaten en bezels
Standaard metalen band (wellicht “beads of rice” of “shark mesh”
ETA 2824-2 automaat

Early bird prijs eur. 399,-

Volgens mij als je naar de specs kijkt goede value for money, zeker voor een horloge met een kleine oplage (vergelijk het niet met een Steinhart die echt serieuze aantallen doen en dus een behoorlijk inkoopvoordeel hebben)

7 likes

Klinkt goed, maar voor persoonlijk te groot. Maar er zijn genoeg mensen met forsere polsen:wink: Onder de Aramar vlag of onder eigen paraplu?

1 like

Dat is nog niet bekend, qua seventies design en prijs/prestatie zou hij wel bij Aramar als merk passen en kunnen meeliften op het succes van de Long Beach.
Zelf doen is zeker ook een optie daar leent het concept (met een Nederlandse twist, jaja!) zich ook voor maar dat hangt onder andere van een heel aantal andere privé en zakelijke (nou ja loondienstelijke) factoren bij mij af.
Kortom eerst dit concept lekker ontwikkelen met de designer en dan maar eens verder kijken. Business case moet ik ook nog gaan maken, is dit model levensvatbaar te ja dan te nee?

1 like

Ik heb zelf ook smalle polsen, maar waar de Long Beach groot valt mik ik hier op een kleiner vallende kast. Ik ga niks ontwikkelen wat ik zelf niet zou dragen!

2 likes

Dat klinkt goed :+1:

1 like

Oef… je hebt zelf niet al te veel vertrouwen in het uurwerk, als ik het zo lees. Is dat het zo slecht dan?

1 like

Nee hoor, ST19’s zijn superdegelijk, maar dat wil nog niet zeggen dat ik een risico wil nemen, als je het kan afdekken moet je dat doen ander wordt je klant de dupe. Je ziet dat nu met die HFLE’s, drie maanden vertraging is iets dat je je klanten niet wilt aandoen.
image

Die extra horloges dienen twee doelen, het eerste is het al gemelde afdekken van risico, het tweede doel is commercieel, ze zijn te verkopen :grinning:.

Extra uurwerken zijn voor eventuele latere garantiegevallen of mensen die naar jaren iets met het uurwerk zouden hebben, we kunnen dan support bieden.
Ook hebben we extra glaasjes besteld voor het geval dat.

8 likes

zo zouden meer producenten (van wat dan ook) moeten denken…

1 like

Te groot voor mij. Mijn max staat momenteel op 41 mm.

1 like

Mij ook te groot, sorry.

1 like

40mm is de max hier.
Horlogewise that is. Voordat er gevatte opmerkingen op komen. @anon50762135EV

2 likes

@BG1: schreef elders: "alhoewel ik wel eerder bij HKED heb gekocht (ik meen mij een ST5 te herinneren :wink:) en ook even gebabbeld heb over de Long Beach heb ik toch besloten dat horloge direct bij een fabrikant te bestellen, scheelt marge en een schakel in de keten."
Maarre, ik lees wel elders dat de kwaliteitscontrole een uitermate zorgvuldige en langdurige procedure is. Wie voert bij de Aramar Ling Beach Panda deze controle uit en gebeurt dat wel goed en zorgvuldig? Ik begin me een beetje ongerust te maken of is dat prematuur? (Ik gebruik af en toe graag een woord dat ik nauwelijks begrijp.)

De eerste controle gebeurt bij de fabrikant, de tweede in Nederland.
We hebben een aantal extra Long Beaches besteld om te voorkomen dat we tijdsverlies oplopen bij het uitleveren.

2 likes

Hoe kwam je op dat idee? (Terwijl het zo logiesj lijkt …)

1 like

:joy: nou… @MGS heeft wat meer ervaring met productie in China!

2 likes

Ling, haha, Chinees grapje zeker?

3 likes