Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

Hier ook, sinds woensdag zit hij aan de pols. Het is wel wennen om weer een handwinder te hebben, maar voor de rest dik tevreden.

4 likes

Niet te bestellen, zoals BG_ al meldde, maar wel is de eerste “te koop” gesignaleerd op Uhrforum.
https://uhrforum.de/aramar-long-beach-mechanical-panda-dial-racing-chronograph-neu-and-ovp-t362733

2 likes

M’n eerste horloge die in waarde stijgt :stuck_out_tongue:.

3 likes

Ik zag een paar weken terug ook hogere bedragen voor de Pancor02 (een Kickstarterproject met Nederlandse roots) op Uhrforum en Watchuseek. Die waren in no time verkocht. Maar of dat lang stand houdt??? Ik verwijs maar naar de HFLE 2016 (die ik heb en niet kwijt wil) en de HFLE 2017 (die ik niet heb en ook niet wil hebben).

3 likes

Ik verwacht eerlijkheidshalve niet dat het een geweldig beleggingsobject gaat worden. Zelf verkoop ik ook nauwelijks horloges, dus dan merk je ook niks van eventuele afschrijving.

1 like


:wink:

2 likes

Een mooie in die trend is ook, “ik merk niks van de hogere benzineprijzen, want ik tank altijd voor 50 euro…” :wink:

4 likes

op bijna 2000m hoogte

6 likes

Und jetzt reserviert.

1 like

Zou het niet weten, het duurt daar verrekte lang om de software te updaten…

1 like

Gründlich hè, gründlich…

1 like

Bij thuiskomst van vakantie lag er wat te wachten.

6 likes

Enjoy! Goeie foto, en weer eentje waarop je ziet dat onder een bepaalde hoek de wijzers op een foto zwart lijken.

Even voor de mensen die het blauwe gedeelte niet in de gaten houden. Ik weet dat er meerdere mensen waren die zeiden dat ze het jammer vonden de boot te hbben gemist en er graag een over zouden nemen (waaronder ikzelf, maar ik heb uiteindelijk een HFLE17 over kunnen nemen, en vind 50% handopwind panda chronographs in mijn collectie een beetje veel).

Anyway, het is niet mijn advertentie, dus je hoeft mij er geen berichtje over te sturen :stuck_out_tongue:

1 like

Ik kan het toch niet laten, rev. 2 en daarmee ook het preproductieexemplaar van een opvolger voor de Long Beach is vandaag betaald en besteld.
Specs:

-vintage inspired diver
-200m waterdicht
-42mm doorsnede
-saffierglas
-cushion case
-saffier bezel (geeft het bakeliet effect maar is toch keihard)
-ETA 2824-2 automaat

Voorverkoopprijs eur. 399,-

image

7 likes

Uiteraard!
image

Maar dan wel met een Zwitsers uurwerk.

Dus qua concept niets anders dan ze bij bijvoorbeeld Squale en bij Longines met hun modellen onder de 2500 eypo doen.

1 like

Yes, alhoewel kinderarbeid onder fabrikanten van kleine oplage niche mechanische horloges naar verluid niet voorkomt.

Niet dat dat schrikbeeld van kids die op school zouden moeten zitten maar in plaats daarvan dag in dag iit 12 uur achtereen in een stoffige sweatshop weken de massa’s die bij Primark kleertjes kopen afschrikt…

Ben overigens wel wezen praten met een Duitse en een Zwitserse fabrikant voor dit concept, maar dan kom je op een inkoopsprijs die heel veel hoger is.
Dat kan wel, maar dat betekent ook dat de marktaanpak heel anders zou moeten worden en daar voel ik op dit moment niet wat voor.

Wel leeft het idee om uiteindelijk een model te maken dat hoger in de markt kan worden gezet en swiss/german made is.

1 like

Nice! wordt het weet een kickstarted? ben benieuwd naar de eerste foto’s!

2 likes

Kickstarter is een optie, biedt veel value for money qua exposure en gebruiksgemak maar ook wel een paar echte nadelen.

1 like

Laat het tegen die tijd in iedergeval hier weten! :slight_smile:

1 like