Archimede 1950's

Soms kom je bepaalde horloges veel later tegen dan je zou verwachten omdat je denkt alles wel zo’n beetje mee te krijgen in (jouw jachtterrein van) horlogeland.

Zo stuitte ik in de zoektocht naar een mooie dresser onder de 1000 euro, vanavond ineens op deze Archimede. Een wat mij betreft schitterend geslaagd horloge, die met stip in de top 3 op mijn dresser verlanglijstje is beland en dan wel de versie met de witte wijzerplaat en de prachtige blauwe wijzers.

Specs: 39mm, gebold saffier & gebolde wijzerplaat, 20mm lugs en een Miyota 9015, wat kan een nadeel zijn in verband met het luidruchtige karakter van dit uurwerk, het is tenslotte een dun en klein horloge waar het inzit. Het gebruik van dit uurwerk houdt de prijs wel vriendelijk: 545 euro met leren band, 645 op mesh. Daarmee zit hij qua prijs tussen de Tissot Heritage en de Hamilton Intra-Matic in, twee populaire vintage stijl dressers.

Onze gewaardeerde vrienden van W&W hebben hem eind 2014 in een review gehad: http://wornandwound.com/2014/12/01/introducing-archimede-1950s/

Met andere dunnere wijzers zou t n bauhaus klok kunnen zijn. Leuke vondst.

Volgens mij is dat geen saffierglas maar plexi glas. Als je hem naast een Visodate zet vind ik hem wat aan de prijs.

Heel mooi horloge!

Prachtige jaren 50 stijl :~

misschien wel van “the Fonz” geweest :#

Ja is plexi. Zag ik later ook. Was in de war met de Klassik 39, wat ook een mooi klokje is trouwens.

Heel mooi (tu)

Als ik em zo zie vind ik het horloge echt mooi… maar weer een 9015 erin…:frowning:

Ik krijg er onderhand nachtmerries van… Fucked Up on the floor in foetushouding…

Groeten,

Noel.

De Miyota 9015 is een qua precisie, onderhoud en ‘smooth sweep’ een uitstekend uurwerk wat niet onderdoet voor de ETA’s in mijn collectie maar ik maak me een beetje zorgen over de geluidsproductie in de kleine horlogekast.

In mijn massieve en top afgewerkte Halios Tropik kan ik hem echter bijzonder goed waarderen, daar hoor je hem niet in.

Kwestie van het Zwitserse brilletje afzetten :wink:

Candide Schreef:

De Miyota 9015 is een qua precisie, onderhoud en
’smooth sweep’ een uitstekend uurwerk wat niet
onderdoet voor de ETA’s in mijn collectie maar ik
maak me een beetje zorgen over de geluidsproductie
in de kleine horlogekast.

In mijn massieve en top afgewerkte Halios Tropik
kan ik hem echter bijzonder goed waarderen, daar
hoor je hem niet in.

Kwestie van het Zwitserse brilletje afzetten :wink:

Geen Zwitsers brilletje hier…

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,3184532,3186602#msg-3186602

Groeten,

Noel.

(tu)