Archimede horloges

Ik ben de laatste tijd erg geboeid geraakt door het merk Archimede. Ze hebben een mooie website en alles is makkelijk te bestellen en betalen via Paypal. Verzendkosten naar Nederland zijn slechts 10 euro. Ik heb nog maar één exemplaar op het forum gezien. Zijn er meer bezitters die ervaringen hebben?
Hier is een link van de site. http://www.archimede-uhren.de/DE/Kollektion.htm
Ik vind de vintage modellen erg gaaf met die cathedral wijzers. De duikers zijn overigens ook niet verkeerd.

Ik heb zelf deze vandaag aan

Het is een van mijn beaters om verschillende redenen:

• Makkelijk oppakken-en-dragen, hoeft alleen maar even de tijd goed te zetten
  • Heel duidelijk afleesbaar, beter kan haast niet
  • Secuur
  • Saffierglas, hoef je minder op dingen te letten
  • Prachtig horloge!
  • Band is mooi verkleurd en lekker stevig nog steeds

Heb 'm nu meer dan twee jaar en ziet eruit als nieuw. Toen ik deze kocht had je alleen met logo, zonder geblauwde wijzer, zonder gebold glas, alleen met glazen achterkant, geen variant met kleine seconde. Alleen deze in 38/39 mm uitvoering was er ook. Twijfelde toen tussen deze en de Stowa Flieger. Deze was een stuk goedkoper dus toen voor deze gegaan.

Ik ben er tevreden over! Doos is wel cheap maar ach…

Een op het forum? Als je zoekt krijg je 5 pagina’s resultaten… Of zijn dat allemaal vergelijkingen met Steinhart c.s.?

Maar mooi zijn ze zeker en tijdens Watch 2008 en 2009 waren ze ook in Maastricht live te bewonderen. Misschien in 2010 wel weer?

Henrik Schreef:

Een op het forum? Als je zoekt krijg je 5 pagina’s
resultaten… Of zijn dat allemaal vergelijkingen
met Steinhart c.s.?

Maar mooi zijn ze zeker en tijdens Watch 2008 en
2009 waren ze ook in Maastricht live te
bewonderen. Misschien in 2010 wel weer?

Uiteraard heb ik dat ook gedaan maar mijn conclusie was dat alleen Coen er echt één heeft. Er waren niet echt meerdere ervaringen.

In heb ze weleens in de etalage aan het Noordeinde in Den Haag zien liggen Horloge Platform

, zien er goed uit en volgens mij net zo duur als op de Archimede site.

Denk dat ik zelf ook nog weleens overstag ga.

Erg mooi horloge.
Netjes afgewerkt. Het doosje is inderdaad wat minder, maar dat zie je om de pols niet:)

Ik heb deze Archimede Arcadia:

Automatic movement Eta 2824-2
Stainless steel case, polished, sapphire crystal
Screw down case back with mineral crystal, waterresistant to 50m
8mm crown with Logo 'A’
Diameter 42mm
Thickness 9.8mm
http://www.archimede-uhren.de/US/Arcadia.htm

Over het horloge zelf (enige dat ik heb… voorlopig) ben ik erg tevreden: het loopt nauwkeurig (heb 'm eens een maand gedragen zonder opnieuw te moeten opwinden, had 'm in het begin van de maand op m’n telefoon gelijk gezet (+/- 1 min) en hij liep op het einde van de maand maar een minuutje verkeerd.

Ook over customer support kan ik me alleen maar lovend uitlaten: ik had wat vraagjes over het horloge, onder andere omdat dat deze combinatie van kleuren van cijfers, wijzers, wijzerplaat en bandje niet exact op hun website staat. Ik heb elke keer snel en to the point het gezochte antwoord gekregen.

Bandje ben ik niet helemaal gek van, mocht wat breder zijn voor mij en de gaatjes vallen ook net verkeerd voor mijn pols. Moet er eens eentje laten bijmaken, maar dat is er nog niet van gekomen.

(1e post trouwens… hoi iedereen)

Bear Schreef:

Ik heb deze Archimede Arcadia:

http://img685.imageshack.us/img685/5346/archimedea
rcadiabrownst.jpg

Automatic movement Eta 2824-2
Stainless steel case, polished, sapphire crystal
Screw down case back with mineral crystal,
waterresistant to 50m
8mm crown with Logo 'A’
Diameter 42mm
Thickness 9.8mm
http://www.archimede-uhren.de/US/Arcadia.htm

Over het horloge zelf (enige dat ik heb…
voorlopig) ben ik erg tevreden: het loopt
nauwkeurig (heb 'm eens een maand gedragen zonder
opnieuw te moeten opwinden, had 'm in het begin
van de maand op m’n telefoon gelijk gezet (+/- 1
min) en hij liep op het einde van de maand maar
een minuutje verkeerd.

Ook over customer support kan ik me alleen maar
lovend uitlaten: ik had wat vraagjes over het
horloge, onder andere omdat dat deze combinatie
van kleuren van cijfers, wijzers, wijzerplaat en
bandje niet exact op hun website staat. Ik heb
elke keer snel en to the point het gezochte
antwoord gekregen.

Bandje ben ik niet helemaal gek van, mocht wat
breder zijn voor mij en de gaatjes vallen ook net
verkeerd voor mijn pols. Moet er eens eentje laten
bijmaken, maar dat is er nog niet van gekomen.

(1e post trouwens… hoi iedereen)

Welkom en bedankt voor je input.

Die witte flieger is tof. Mooie duikers (ook Fricker?). De vergelijking met andere fabrikanten gaat ze goed af.

Maar 1 gevonden?

enfin hier mijn Arcadia.
Er komen binnenkort andere versies van de duiker.

Dit merk is mij in het verleden ook wel opgevallen. Het is er nog nooit van gekomen er iets van aan te schaffen, maar dat gaat ongetwijfeld nog gebeuren.

Ik vind die duiker met de oranje wijzers wel fraai! Niet het gebruikelijke Rolex-achtige model. Lekker eigenwijs met oranje wijzers. En de prijs is relatief gunstig!

Menno

Ik vind de chrono al een tijdje leuk, maar dat komt ook omdat ik weg ben van de IWC Fliegerchrono 3717.

Poor Mans IWC als je het wijzertje van het linker register rood laat verven :wink:

Ik heb een Flieger H (zonder logo)
De kwaliteit is zeer goed (wat wil je met een afkomst van kastenbouwer Ickler)
Een probleemloos horloge.
Wel raar dat je voor dichte achterkant een meerprijs dient te betalen.

Nivelacuso Schreef:

Ik heb een Flieger H (zonder logo)
De kwaliteit is zeer goed (wat wil je met een
afkomst van kastenbouwer Ickler)
Een probleemloos horloge.
Wel raar dat je voor dichte achterkant een
meerprijs dient te betalen.

Ja dat vond ik ook maar beter zo dan andersom toch?

Ik vind het een erg tof merk! Ze leveren een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Zit er over te denken om de Arcadia aan te schaffen voor mijn 17de verjaardag, wat een prachtig horloge!
Ik heb een tijd over de Pilot H getwijfeld, ik vind 't een erg mooi horloge maar ik begon me steeds meer te ergeren aan het feit dat de wijzers (vooral de minuten) niet ‘afgespitst’ zijn, zoals wel bij de Stowa Airman No Logo of de Steinhart Nav B-Uhr Auto.

Mocht je in of in de buurt van Den Haag wonen of binnenkort komen, bij Horloge Platform Nederland schijnen ze veel modellen te hebben (
http://www.horloge.com/act/horlfram.html
).

Hoi Dreski
Archimede heb ik wel eens voorbij zien komen maar niet meer dan dat.
Maar nu ik de site bekijk vind ik de Arcadia met bruine wijzerplaat
heel erg mooi, was deze te verkrijgen met gouden cijfers en wijzers,
was die mijn inziens helemaal af.
Ik ga ze denk ik maar eens benaderen of dit mogenlijk is.
Groeten Harb

Ik zie nu net dat je de Flieger ook met een normale kroon kan bestellen. Dat is altijd het enige wat ik niet mooi vond aan het horloge. Hij heeft ook nog een datum wat voor mij altijd een must is. Ziet er heel erg aantrekkelijk uit nu.