Archimede Outdoor Chronograph

@anon50762135 trekt z’n Human Nature stappers al aan voor field test 4

4 likes

Op dat prijspunt is de prijs/kwaliteit verhouding uitstekend! :+1:

Lieve, lieve meneer @Selie, zou u mij willen uitleggen waarom Archimede uw respect verdient en Steinhart niet? :kissing_heart:

Sorry Remco, ik ben en blijf een Steinhart fanboy! :kissing_heart: Ik zal het maar toegeven. Ik wilde je uiteraard niet op de tenen trappen.

Het mooi vinden is een ander verhaal, het ging mij primair over waarom Archimede alom geprezen wordt op het forum en dat Steinhart over het algemeen iedere keer dat het genoemd wordt compleet wordt afgefakkeld.

Het is hierboven al zes keer uitgelegd maar misschien vindt Peter het leuk om het de zevende keer te doen. Wie weet. :joy:

3 likes

Dat had ik nog niet door … :joy: :rofl:

1 like

Echt?

1 like

Heet jij @Selie?

Alleen op zondag

3 likes

Jongens, zullen we het weer over de nieuwe Archimede Outdoor Chrono hebben? Open anders even een “Waarom vinden jullie Steinhart niet leuk?” topic @Jurtz:sunglasses:

1 like

Goed punt. Overigens wil ik nog altijd zo’n ‘gewone’ in het Donau blauw. Prachtig. :heart_eyes: Hopelijk doen ze bij Archimede aan Schwartzes Freitag.

1 like

71483b2fed3dff861709f3c77a192781e91b596be756d4d42f4f4225528f4e29

:stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Haha wat ben je toch ook een scheetje. :kissing_heart:

1 like

+1

1 like

Jij ook ouwe pepernoot. :kissing_heart:

1 like

Dat topic bestaat al. Ik denk eerlijk gezegd dat het niet gewaardeerd wordt door de forumleiding als die beerput weer open getrokken wordt. :sweat_smile:

Ziet er puik uit, Ickler kast van gehard staal en verder prima specificaties.

Niet te vergelijken met een on-originele Steinhart met Chinese kast.

Prima prijs ook, voor een bloody TAG met elabore Valjoux betaal je een veelvoud, daar hoor ik ook niemand over.

Steinhart, Schmeinhart.

2 likes

Dit gaat Jurtz dus niet leuk vinden :grimacing:

Maar wat mij betreft heb je gelijk. :+1:

Ik vind hem niet zo in balans eerlijk gezegd.

Mijn ogen en brein proberen dan toch een balans te vinden.
Dan begint het te kraken in mijn hoofd.
En dan weet ik dat ik het niet OK vind.
Helaas.

Dit in tegenstelling tot de 3 hand die ik wel mooi vind.

Ook jij gooit het kind met het badwater weg, ze maken niet alleen maar hommages. Je scheert het hele merk over één kam. Ik wil je best meerdere horloges laten zien van Steinhart waarvan jij me dan mag aantonen waar ze hommages van zijn. Stuur me daarover gerust een PB. Daarnaast: Archimede maakt fliegers die bijna een 1 op 1 kopie zijn van de Stowa’s en Laco’s van deze wereld. Die laatste twee merken hebben daadwerkelijk fliegers geleverd aan de Duitse luchtmacht. Dat terwijl de Archimede fabriek stil lag in de oorlog. Dat zou je dus als een hommage moeten zien. Als je het daarmee oneens bent meet je met twee maten.

Dat de kasten van Archimede in Duitsland gemaakt worden en die van Steinhart in China (waar ik overigens geen enkel bewijs voor kan vinden) is leuk, maar vind je dat ruim vijfhonderd euro extra waard?

1 like