Archimede Outdoor Chronograph

Uit de nieuwbrief, de Archimede Outdoor is nu ook beschikbaar als chronograaf, https://www.archimede-watches.com/outdoor/outdoor-41-chronograph/ .

11 likes

Ik vind het een mooi horloge met een origineel ontwerp. :+1: De prijs is wel behoorlijk fors. Als je een Steinhart chronograaf wilt met hetzelfde uurwerk (Valjoux 7750 Elaboré), dan betaal je ongeveer 900 tot 1000 euro.

https://www.steinhartwatches.de/en/chronographs/marine-chronograph.html

https://www.steinhartwatches.de/en/chronographs/marine-chronograph-bronze-premium.html (Valjoux 7750 Top grade).

https://www.steinhartwatches.de/en/chronographs/marine-chronograph-bronze-premium-roemisch.html (Valjoux 7750 Top grade).

Een keer een normaal formaat 7750! Mooi!

1 like

Ziet er netjes uit, al is het eerste waar ik aan denk een Tutima qua vorm.

Ik vind m zeer geslaagd. Niet te groot en niet te dik, zeker voor dit uurwerk.:ok_hand:t2: Ik vind Archimede sowieso erg mooie horloges hebben.

3 likes

Oef, ik vind 'm ook geslaagd!

Fors, tuurlijk. Maar deze prijsklasse past dit soort horloges prima vind ik. Ik ben overigens geen fan van Steinhart - al meerdere in handen gehad - dus al ware die half geld dan nog zou ik voor de Archimede kiezen. De normale Outdoor vind ik al erg fraai. Deze chrono mag er ook zijn. :sunglasses:

1 like

Ik heb beide merken meerdere malen gehad en gedragen (i.p.v. alleen in de handen gehouden) en bij Steinhart heb ik altijd meer een gevoel van kwaliteit gehad. Vaak zijn de merken vergelijkbaar qua prijs, maar hier zet Archimede wel erg hoog in. De concurrentie levert minimaal een horloge van vergelijkbare kwaliteit voor circa 500 euro minder. Steinhart gebruikt in veel gevallen zelfs een Top grade Valjoux 7750 i.p.v. een Elaboré. Brons is ook een optie voor maar 100 euro meer.

1 like

Lets agree to disagree want hier gaan we niet uitkomen.
Dat weet ik nu al, … :wink:

Ik zou graag willen weten wat je precies tegen Steinhart hebt, omdat je het merk in deze blijkbaar niet ziet als concurrent van Archimede. Je gaat tevens enorm afschrijven op deze specifieke Archimede, omdat hij veel te hoog in de markt gezet is. Als jij het waard vindt om 500 euro extra uit te geven voor dit horloge en het ook niet erg vindt dat die 500 euro meteen na aanschaf verdampt, dan zou ik zeggen ga ervoor! :stuck_out_tongue_winking_eye: :wink:

1 like

Een plaatje zegt genoeg denk ik…

4 likes

Dat lijkt me vanzelfsprekend. Archimede kookt een gerecht met een eigen visie en eigen ingrediënten.

Steinhart gooit een Knorr maaltijdpakket boordevol smaakversterkers en zoute rommel in de pan.

image

11 likes

Eigenlijk hebben @Jasper en @anon50762135 mij het gras al een beetje voor de voeten weggemaaid. Fijn, hoef ik niet op zoek naar de plaatjes … :sunglasses:

Steinhart maakt kwalitatief best wel oké spul, maar ik zie het merk toch vooral als schaamteloze kopieerder en daar ben ik gewoon niet zo’n fan van. Maar dat is een discussie die hier echt niet past, want jij en anderen gaan me dan gelijk overtuigen dat het geen kopieën zijn maar hommages, al dan niet verkeerd geschreven. Het zal.

Voor mij is bijvoorbeeld bovenstaand Steinhart gmtkopieding hetzelfde als een chinees klokkie kopen op 't strand van een willekeurig mediterraan land. Vooral leuk voor kinderen die willen shinen met een nep-rollie. Lekker toch!

Correct. Ik zou Archimede eerder vergelijken met bijvoorbeeld Sinn.

Ben gekke Henkie niet. Voor geen enkel horloge betaal ik de bruto adviesprijs, zelfs niet voor dat merk waar Steinhart zijn ‘inspiratie’ vandaan haalt… :wink:

Maar goed, terug OT: Ben benieuwd naar de eerste gebruikservaringen van deze chrono.

3 likes

Als je de moeite had genomen om hun site daadwerkelijk te bekijken, dan zie je dat de zogenaamde “hommages” slechts een deel uitmaken van het aanbod. Je gooit het kind met het badwater weg. Zonde. Tevens praat je nu iedere “hommage hater” op het forum na, i.p.v. dat je je eigen mening formuleert. Tegen de stroom inzwemmen heet dat. Natuurlijk is het de weg van de minste weerstand als je hier gewoon met de wolven meehuilt. Begrijpelijk. :man_shrugging:t2:

Ik moest even twee keer kijken naar je gebruikersnaam. Deze alinea komt rechtstreeks uit het boekje van RLC. Think for yourself. :+1:

Ide, je hangt nu ook de papegaai uit. RLC napraten en proberen er dan een grapje van te maken. Normaliter ben jij origineler van stof. Voor jou lijkt het tegenwoordig allemaal voor de likes te zijn. Even een snel en gemakkelijk grapje maken en die likes scoren. Jammer. :neutral_face:

Erg kortzichtig. Ben je überhaupt ooit op de site geweest van Steinhart? Ik zou zeggen ga eens op bezoek in het Zwarte Woud. Ik weet zeker dat je dan heel anders zal denken. :roll_eyes:

Met deze logica kopieert Archimede de fliegers van de “echte” merken, zoals Stowa en Laco. Dus wees dan tenminste consequent als je vergelijkingen gaat trekken. :wink:

2 likes

Bijna goed. Ik hing hier al rond toen Ralph nog in de horologische luiers zat. :joy:

Zoek dat Pontiac Fiero plaatje maar eens op. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Okay, dus RLC praat jou na? Kip en ei verhaaltje hoor dit! :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Sommige mensen hebben nu eenmaal dezelfde mening. Vreemd maar waar. :laughing: Of praat jij soms Steinhartliefhebbers na? :upside_down_face:

1 like

Dat is natuurlijk wel gemakkelijk. Een schot voor open doel. Tja, ik snap het wel. :wink:

Een hoop verwijten aan de ketels van een bepaalde calimero-pot in dit topic. Triest, want dit horloge is serieus gaaf en het verdient meer dan een makkelijke vergelijking met een Xerox-merkje zoals Steinhart.

3 likes

Je moet het niet persoonlijk maken, doe ik ook niet en is bovendien niet aardig van je. Het maakt je betoog er ook niet sterker op.

Als je me een beetje gevolgd hebt weet je dat ik mijn hele horlogeloopbaan al een enorme afkeer heb van merken die kopiëen op de markt brengen, Steinhart voorop. Dat gezegd hebbende, nogmaals … lets agree to disagree! Enne hé, ik veroordeel jou niet op het feit dat iets wel of niet mooi vind hoor. Smaak is een eigen ding, laten we dat vooral zo houden. Dat maakt het ook wat minder saai allemaal. :wink:

Zullen we weer on-topic gaan @Jurtz? Ik zag dit al van verre aankomen, vandaar ook mijn:

:sunglasses:

1 like

Als deze hetzelfde lot beschoren is als de reguliere Outdoor, dan is deze straks te koop voor pak hem beet 700 euro. Nice!

6 likes