Archimede Pilot 42mm of 39mm?

Beste horlogeforummers,

Ik lees nu een tijdje mee op dit forum en vind het erg leuk om het enthousiasme van iedereen te zien.
Sta zelf op het punt een horloge te kopen, maar zit met een klein dilemma, zoals de titel waarschijnlijk al doet vermoeden.
Ik ben momenteel aan het kijken voor een Flieger horloge en mijn oog is daarbij gevallen op de Archimede Pilot.
Het nadeel van dit horloge, is dat het niet bij de juwelier ligt en dus wordt passen een beetje moeilijk.
ikzelf heb niet zo’n heel brede pols (55mm) en vraag me af of de 42mm versie te groot zou vallen en ik beter voor de 39mm kan kiezen.
Zijn er hier misschien mensen die ditzelfde probleem hebben gehad en voor welke uitvoering hebben jullie tenslotte gekozen? Het zou helemaal mooi zijn als iemand een foto heeft met zijn/haar hele arm er op, zodat de verhouding een beetje duidelijk uitkomt. Vind het zonde om een te klein horloge te bestellen, maar ook zonde om met een wandklok om mijn pols te lopen.
Ik zie graag jullie reacties tegemoet, zodat ik een goede keuze kan maken.

Vriendelijke groet,

B-Uhr

ik heb de 39mm gehad , en ik heb toen voor de 39mm versie gekozen omdat bij die de datum wat mooier richten de kast rand zit ipv bijna midden op het wijzerblad.

Goedemiddag,

Je zou eens naar een juwelier kunnen gaan en een horloge om je pols doen van 42mm, dan weet je ook gelijk of het te groot voor je is. Ik heb ook geen brede polsen (15,5 cm omtrek) en heb ook eens 42mm gepast en dat vond ik veel te groot. Mijn horloges hebben een diameter van 38mm incl. kroon en ik vind dat een prima maat voor mijn pols.

Je moet ook nog rekening houden met de lugs :slight_smile:

Mvg Marco

Marco heeft gelijk. Je moet ook rekening houden met de ‘lugs’, want die worden doorgaans niet meegeteld in de diameter van het horloge. Zoek eens op internet naar een horloge van 42 mm. Bij voorkeur van een makkelijk te vinden merk (Seiko of Citizen o.i.d.). Dan ga je die vervolgens eens passen bij een juwelier.
Nou, dan weet je meteen of die maat aan je pols past of niet! :slight_smile:

Paul G. Schreef:

Marco heeft gelijk. Je moet ook rekening houden
met de ‘lugs’, want die worden doorgaans niet
meegeteld in de diameter van het horloge. Zoek
eens op internet naar een horloge van 42 mm. Bij
voorkeur van een makkelijk te vinden merk (Seiko
of Citizen o.i.d.). Dan ga je die vervolgens eens
passen bij een juwelier.
Nou, dan weet je meteen of die maat aan je pols
past of niet!

Een waarheid als een (Hollandse :smiley: ) koe, Paul !
Ik vind dus de Breitling Super Avenger een bloedstollend mooie klok, en 48,40 mm lijkt nog “te doen”, maar je zal zien dat hij in real life door die lugs nog véél groter overkomt.
Ik heb een B1, die is 43,20 mm, maar die SA is wel een wereld van verschil.
Dus de boodschap is effe proberen bij de juwelier. Zeker-is-zeker. :wink:

Heren, bedankt voor de reacties.
Ik zal van de week, als ik nog tijd heb, eens langs wippen bij de juwelier.

Die 48,4mm valt in het echt reuze mee… (:

De 42mm versie



Succes met de overweging!!!

Jur Schreef:

Die 48,4mm valt in het echt reuze mee… (:

Da’s relatief hé - ik heb ook niet zo’n echt “potige” pols :wink:

Ik heb hem eens gepast, maar hij kwam mij toch iets te groot over. En als er iets is dat ik lelijk vind, is het een “oversized” horloge op een te dunne pols…

Maar laat me duidelijk zijn: ik vind de SA echt een zeer mooie klok, maar hij moet je ook passen hé.

Ik zou trouwens ook eens graag een “Small” van T-shirt dragen, jammer genoeg mag ik alleen tussen de XL’s kiezen :smiley: