Argumenten en meningen gezocht

image
ORIS 65 groen (dit :point_up_2:t5: is een iets andere kleur, maar gaat om het idee)
Ben zelf meer van stalen banden, maar je hebt ook nog een ruime keuze aan banden.

Dat gouden randje maakt m juist wat

Die Glow vind ik lastig. Denk dattie na een tijdje gaat vervelen, hoe mooi die ook is.
De Tudor is echt godsgruwelijk lelijk :confounded: , maar dat heb ik met al die Romeinse meuk. Plus ook nog eens een kast en bezel waarvan je denkt wtf :unamused:

3 likes

En als je echt chique wilt doen, knal je de groene Oris op een BiCo bracelet, zoals @royke74 ons heeft geleerd:

3 likes

Nomos Club is leuk, alleen jammer dat die lugs zo achterlijk lang zijn.

Sportief chique… heb je heel veel keuze!

Maar wat is chique? Ik persoonlijk draag wat ik wil bij elke gelegenheid….

Wat zou in aanmerking komen?

Longines Hydroconquest
Tag Heuer Aquaracer
Breitling Colt
Oris Aquis
Seiko GS
En nog veel meer…

Wil je een leren band of staal? Ik zou staal nemen!

Echt lastig​:speak_no_evil::see_no_evil:

1 like

Gauw je mond spoelen :laughing:

4 likes

Deze dan? Van @Proenski

ORIS Only - deel 4

1 like

Ik zou voor 2mm een uitzondering maken en een Longines Legend Diver doen. Op de milanese band uiteraard. Overigens heb je m ook op 36mm.

6 likes

Dat is ook sportief chique zonder al te lange lugs. :slight_smile:

Een duikhorloge is sportief, als je me de dooddoener vergeeft. Het kan wel een sjiek duikhorloge zijn, maar dressy zal het nooit worden. Dus als je beleving van chic, sjiek of chique richting dressy gaat zit @Dannyvanc altijd fout met een duiker. :slight_smile:

2 likes

Is zo… Maar ik denk hierbij altijd meteen aan de Royal Oakies/Defy aan dan natuurlijk ook aan de Tissot PRX:

En dus inderdaad niet aan

als het één van de drie moest worden dan nam ik de tudor

Heel mooi die Tissot enkel voor mijn pols (17,25 cm omtrek) te groot. Maar die style vind ik perfect!

1 like

Waarom dan? Je bent trouwens 1 van de weinigen die hierover positief is dus ik hoor graag je motivering.

Ik heb helemaal niets met die Tudor. Vind het een raar model.
Die Orissen daarentegen vind ik geweldig. Heerlijke maat en super comfortabel. Lekker vies ook. Als ik komt kiezen dan zou ik voor de GLOW gaan. Net iets makkelijker te combineren met alles, bandjes, kleren en zo.

1 like

Ook een erg mooi horloge echter het is bij mij niet zo dat ik van de foto’s magnetische reacties krijg ;0.

voor mij is het die wijzerplaat met de romeinse cijfers die het hem doet,

• de kast die zo mooi aansluiting geeft aan de band,
    en als ik hem zo zie op de pols is voor mij toch het plaatje af.
1 like

Hoeft ook niet, is meer om aan te geven dat deze zin van jou nogal interpretabel is:

Als ik m’n hart recht uitspreek kan een chic horloge nooit een duikbezel hebben en kan het nooit op een stalen bracelet leven. Alles wat op staal staat is sportief en casual. Kan mooi zijn hoor, maar chic wordt het in mijn hoofd echt niet. Da’s ook waar @SybrenAnne op doelde.

Vandaar m’n moeite om je uitgangspunt te beantwoorden.:slight_smile:

En nee, die rare Tudor is ook zeer zeker niet chic, ik beleef de Oris als discreter, inclusief die met bicolor bezel.

Wel behoorlijk onder je budget, maar ik vind hem meer chic sportief dan de opties die je zelf aandraagt :blush: :innocent:
Victorinox alliance mechanical:

3 likes

Nu begrijp ik je.
Dank voor de toevoeging.
Volgens mij heb je inhoudelijk ook wel een punt.
Stoer / chique / sportief dan :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Waarom heb je nog geen Oris gekocht joh? :slight_smile:

Waarbij, die Serica bevalt me goed als herenduikertje.

Op plaatjes is de Oris mooi, maar in het echt vond ik het tegenvallen. Het is namelijk een heel iel ding. Uiteindelijk heb ik een Seiko Marinemaster gekocht, dan heb je - letterlijk - wat meer horloge voor je geld.
Advies is dus: ga maar eens passen.

1 like