Persoonlijk zou ik voor pre-owned gaan. Krijg je net iets meer voor je geld en in deze prijs categorie zijn de horloges zeker goed behandeld. Als je nog een klein beetje op de 2K kan doen zou ik voor een Grand Seiko Spring drive gaan. Hierbij een voorbeeld. (kan je ook de verkooplink geven in geval van interesse).
Ik zou gaan voor pre-owned. Dit betreft veelal horloges die niet van nieuw te onderscheiden zijn en welke nog volop in de garantie zitten. Daarnaast is “de kop” er qua prijs al vanaf.
Persoonlijk zou ik voor de grijze Oris gaan (groene is ook wel mooi overigens) maar de Tudor vind ik wat te bling.
Succes met je keuze!
Je kunt overigens ook een poll maken in watch battle…
Hoi Danny, Je hebt zelf al leuke opties gegeven, zowel de Oris als de Tudor zijn prima. Wellicht is een Tag Heuer formula 1 ook een optie, zowel als automaat of als quartz.
Succes met je zoektocht
De bovenste niet, vind de gouden rand rond de bezel niet mooi. Haalt het chique er van af wat mij betreft. Zónder die gouden rand was dit wellicht de winnaar geweest.
De tweede zou het absoluut voor mij zijn. Die kleur blauw/groen in combinatie met de dial vind ik echt gaaf. En dan die zelfde kleur in de stip op de bezel, maakt het helemaal af.
De Tudor vind ik gewoon niet om aan te gluren (sorry voor degene die hem erg mooi vinden)
Ik zou Baltic toch ook toevoegen aan je lijstje. Ruim binnen budget en toch ook wel erg mooie specs.
Deze is chique sportief en valt binnen het budget. Maar over smaak valt te twisten natuurlijk. Ik baal er nog steeds van dat ik hem ooit heb weg gedaan.
37 x 44 x 10mm. 10 sec / jaar, 100m WR. Rond 2000 te vinden, nieuw. SBGX261 / 3 / 5 (zwart - champagne - blauw).
Maar gegeven jouw keuzes:
Beide Oris 65 horloges zijn mooi. Die Tudor is echt, echt niet om aan te gluren, sorry als ik hiermee een eigenaar op z’n pik trap, smaakzaak en zo. Je zit vast aan die lelijke band, de bezel is gewoon lomp en de kastvorm is… Tja.