De verkoper op ebay maakte een schrijffout, cronostop ipv. chronostop, en zodoende bleef ik enigste bieder.
De centrale secondewijzer ziet er nogal modern uit voor dit model, er hoort een ander model op.
De minuten register heeft men achterwege gelaten, het horloge heeft alleen een kleine secondewijzer, die constant loopt, en de centrale seconde die in en uitgeschakeld geschakeld kan worden, en die gereset kan worden op 12 uur.
Dit gebeurd allemaal met die ene drukker.
Het uurwerkje is een Landeron 12,75 ligne met kolomschakeling, en loopt aardig op tijd.
De centrale seconde wijzer staat soms een poosje stil, dit komt omdat de tandwielen van de chrono niet goed op één lijn liggen, misschien iets voor later.
Het nieuwe bandje had ik nog in voorraad.
Groeten. Chris
Tom,ik denk uit de jaren veertig.
OP de wijzerplaat staat Arlon 1939,maar of dit het bouwjaar van het horloge is, of de oprichting van het merk weet ik helaas ook niet.
Groet. chris.
Erg mooi, vooral dat uurwerk en de staat van de wijzerplaat! Jammer van de kast maar die is wel origineel en niet standaard met die leuke bandaanzetten dus daar zou ik niets aan doen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat je er voor betaald hebt als enige bieder?