Armani Exchange met keramisch band inkorten

Hallo,

Ik heb een mooie armani exchange gehad voor mijn verjaardag, zo eentje:

Alleen hij is net te groot, waardoor er 1 of 2 schakels uit moeten. Ik ben langs diverse juweliers geweest en niemand durft het aan om in te korten ivm versplintering.

Wat nu?? Het is echt een prachtig ding, maar te groot om te dragen :neutral_face: baal er echt van, iemand tips? Op google ook bijzonder weinig info over te vinden, alleen dat het extra breekbaar is…

Alle tips zijn van harte welkom!
Alvast bedankt

Een beetje raar dat al die juweliers daar bang voor zijn. Dat is hun vak toch.
Ik zou naar Brandfield gaan of een andere juwelier waar ze Armani verkopen

1 like

Thanks, ik zal brandfield eens bellen, ja 5 juweliers die het niet doen, met dezelfde reden allemaal: te breekbaar

Heb dat ook paar keer gehad, ipv juwelier een horlogemaker zoeken. Die doet dit zonder probleem voor een paar €

1 like

De kans bestaat dat de keramische schakels breken bij het op maat maken, vandaar dat velen zich daar niet aan wagen met het risico dat ze een band moeten vergoeden.
Het beste is om je horloge te laten opsturen door een dealer.

Ik neem aan dat het ondertussen al opgelost is. Mocht dit niet het geval zijn, even navragen bij de Fossil counters in de Bijenkorf of zoals iemand al eerder heeft aangegeven, een echte horlogemaker zoeken. Het vermaken is in principe niet lastig, maar inderdaad een risico dat ze het kapot slaan. Al lijkt mij dat sterk als je een goede juwelier bent :wink: