Armani herenhorloge AR2411

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb meteen een vraag over een Armani AR2411 herenhorloge: ik heb de achterkant en de kroon verwijderd, het uurwerk kon ik er nu ook uithalen maar de wijzerplaat en de losse wijzers zit nog in de kast. Zo te zien moet ik die vanaf de voorkant verwijderen maar weet iemand hoe ik het glas kan demonteren?

Huh? De wijzerplaat en wijzers zijn achtergebleven…?

Something’s not going well… :slight_smile: Waarom wil je dit doen? Ben je horlogemaker, of heb je redelijke hobby-skills op dat gebied?

2 likes

Ergens ben je off-road gegaan met je knutselwerk :smile:. Maar heel benieuwd naar de foto’s?

1 like

Gewoon hobbyist, toen ik de kroon had verwijderd wilde ik het uurwerk uit de kast halen, dat lukte maar de wijzerplaat bleef achter en de wijzers helaas ook. Zo te zien kan de wijzerplaat alleen via de voorkant uit de kast worden gehaald :cry:

Hmmm… Dat zullen vooral die wijzers niet leuk gevonden hebben. Maarre… Nogmaals, waarom?

Ik wilde het uurwerk uit de kast halen omdat het niet werkte en kijken of er vuil in zat

Dat kan je dan toch ook wel zien als het deksel er af is? Waarom moet het uurwerk er dan uit?

Vuil komt er niet zo gauw in denk ik. Had je een nieuwe batterij geprobeerd? Lijkt me de eerste stap… Dit is 'm volgens mij:

Kan zo nog niet zien of er een inkeping zit voor het verwijderen van de glasrand.

Dat snap ik maar het is gebeurd dus het waarom is niet zo belangrijk meer, nieuwe batterij is geplaatst maar hielp niet

Nou ja, zoek dus even naar een inkepinkje, en gebruik een van je minimaal drie verschillende (als je een beetje serieus wilt kunnen werken) kastmes-openers om 'm open te krijgen. Zonder foto’s kan ik verder ook niet veel voor je doen. Of je moet er mee langs willen komen.

Heb je de stift wel weer teruggeplaatst.
Veel quartz uurwerken hebben een hack funktie.

Ga ik proberen PeterLC, allemaal bedankt voor de reacties.

1 like