Armida kopen

Al enige tijd ben ik erg gecharmeerd van zowel de Armida A1 als de Armida A5. Nou begreep ik dat ze leveren vanuit Hong Kong. Wanneer ik een horloge bestel loop ik de kans dat deze door de douane tegengehouden wordt. Nou zit ik met een aantal vragen:

  1. Hoe groot is de kans dat een horloge vanuit Hong Kong tegengehouden wordt door de douane?

  2. Wat gaat het extra kosten wanneer het horloge tegengehouden wordt door de douane?

  3. Hoe lang duurt het voordat het horloge bij mij in de bus ligt?

Daarnaast wou ik jullie advies nog vragen. Ik wil namelijk een nieuw horloge kopen, zoals ik al zei ben ik erg gecharmeerd van beide Armida’s. Mijn budget is €500,- a €600,-. Misschien hebben jullie nog leuke alternatieven in gedachten?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Kijk hier eens naar. Forumlid HS heeft de A1 zelf aangeschaft. Wellicht kan hij je nog wat tips geven?

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,688082,688082#msg-688082

En wat de extra kosten betreft. De douane kan 19% btw naheffen en dit moet je dan voldoen bij de postbode. Je kan bij hem/haar pinnen. (tu)

En hoelang het duurt… Ik heb eens een pakketje vanuit de VS laten overschepen. Toen was ik een week of twee aan het wachten.

Volgens mij kan je dit ook terugvinden op de siten van de douane en/of de post.

En alternatieven: Kijk eens op de site van forumlid Robbie409, monsterwatches.nl. Ik heb geen binding met hem, maar er zijn vele van ons, incl mijzelf die hele goeie ervaringen met hem hebben.
Verder kan je eens kijken naar merken als Helson, Prometheus, Halios, deep blue, enz…
Die bieden ook mooie divers aan, welke volgens mij ook wel rond die prijs liggen.

Veel succes en nog veel meer plezier met je zoektocht!

Groeten,

Bas

Niet helemaal OT maar wel nuttig denk ik, is dat er ook nog een kortingscode van oceanictime was die 100 dollar korting met zich mee bracht. Weet niet of het nog geldt, maar misschien wel de moeite waard om even te googlen.
Succes met je keuze en die A1 is erg mooi!

Lees de topic net pas:)

Ik heb inderdaaf de Armida A1 met Miyota uurwerk.

Als ik morgen tijd heb, en ik denk er aan;), dan zoek ik het e.e.a even uit.

Ik weet wel: snelle levering, zeker douane (maar hij zet een lager bedrag op het pakket, iets van $50,-, dus de naheffing viel bij mij mee)

Ik heb ook de coupon OCEANICTIME gebruikt, misschien de moeite waard om te kijken of deze nog werkt…

Ik kom hier nog op terug, anders kan je me altijd even een PB-tje sturen:)

Met vriendelijke groet,

Herman

PS: EricPP heeft de Armida A1 ook, hij heeft mij van de nodige informatie voorzien, en uiteindelijk overgehaald:)

Ik heb zelf pas geleden een Helson gekocht. Volgens mij komt Helson uit dezelfde hoek als Armida en andere boutiquemerken uit Hongkong.
Ze sturen met FedEx dus dat is er binnen 3 dagen! Supersnelle levering dus.

Zoals Herman schrijft, ze zetten er een waarde 50 USD op zodat je een naheffing van 10 euro krijgt. Niet om wakker van te liggen dus. Vervelender, nou ja, kostbaarder zal het zijn wanneer de Douane het pakket open maakt en de werkelijke waarde ziet en ook gaat berekenen.
Die 10 euro moest ik twee weken later overmaken aan FedEx die de afhandeling daaarvan van de Douane zelf mag doen.

Zo is het bij mij ook gegaan:)

Met vriendelijke groet,

Herman

Thehaguedragon Schreef:

Ik heb zelf pas geleden een Helson gekocht.
Volgens mij komt Helson uit dezelfde hoek als
Armida en andere boutiquemerken uit Hongkong.
Ze sturen met FedEx dus dat is er binnen 3 dagen!
Supersnelle levering dus.

Zoals Herman schrijft, ze zetten er een waarde 50
USD op zodat je een naheffing van 10 euro krijgt.
Niet om wakker van te liggen dus. Vervelender, nou
ja, kostbaarder zal het zijn wanneer de Douane het
pakket open maakt en de werkelijke waarde ziet en
ook gaat berekenen.
Die 10 euro moest ik twee weken later overmaken
aan FedEx die de afhandeling daaarvan van de
Douane zelf mag doen.

Ik heb al 2 seiko’s bij Rob gekocht waaronder een Monster. Verder heb ik nog een aantal andere horloges maar merk dat ik bijna alleen maar het Monster draag. Ik ben nu van plan om een aantal van me andere horloges te verkopen en dus een nieuwe duiker te kopen (omdat het Monster zo goed bevalt). Nou begreep ik dat de Armida’s een stuk groter zijn dan het Monster. Ben een beetje bang dat ik ze straks te groot vindt. Bedankt iig alvast voor de reacties!

Hallo Hamari,

Ik heb ze beide. (Monster en Armida A1) De Armida is wel een stukje groter, maar de lug-lug afstand is ongeveer gelijk, waardoor de Armida heel goed draagbaar blijft. Ook voor mij, met mijn mini-polsjes:D
De lug-lug afstand is belangrijker denk ik dan de bezeldiameter.

Hier staat een vergelijkingsfoto, al vertekend deze erg;) http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,613812,613812#msg-613812

Ik hoop dat je er wat mee kan.

Met vriendelijke groet,

Herman

Hamari Schreef:

Ik heb al 2 seiko’s bij Rob gekocht waaronder een
Monster. Verder heb ik nog een aantal andere
horloges maar merk dat ik bijna alleen maar het
Monster draag. Ik ben nu van plan om een aantal
van me andere horloges te verkopen en dus een
nieuwe duiker te kopen (omdat het Monster zo goed
bevalt). Nou begreep ik dat de Armida’s een stuk
groter zijn dan het Monster. Ben een beetje bang
dat ik ze straks te groot vindt. Bedankt iig
alvast voor de reacties!

Zo, op die manier ziet de A1 er wel erg groot uit! Door die foto ga ik wel een beetje twijfelen, maar als jij zegt dat hij nog steeds goed draagt… Moet zeggen dat ik de A5 wel wat mooier vind dat de A1, vooral de stalen band die op de A5 zit :~

Ze hebben beide eigenlijk wel iets, maakt de keuze wel erg moeilijk. Eerst maar even wat horloges te koop zetten om voldoende centjes bij elkaar te krijgen.