Vandaag heb ik Armin Strom horloges bekeken bij HA Juweliers in Haren. Dit merk hebben ze onlangs aan het assortiment toegevoegd.
Armin Strom horloges zijn manufacture horloges. Bijna alle onderdelen worden door hun zelf gefabriceerd. Alleen het glas, horlogeband, en de veer van de Tourbillon versies maken ze niet zelf.
Je kunt je horloge ook zelf naar je eigen smaak samenstellen, zie de configurator op de website.
Door de Mirrored Force Resonance, wilden een paar grote merken, Armin Strom overnemen. Dit hebben ze netjes afgeslagen. Ze willen nl. volledig onafhankelijk blijven.
Je kunt het horloge (als je dat wilt) ook samen met de juwelier ophalen bij Armin Strom in Zwitserland. Dan kun je ook de horlogemaker van je horloge ontmoeten.
Als het horloge onderhouden moet worden, dan wordt dit onderhoud gedaan door de maker van je horloge.
Zojuist een klant op bezoek die zijn Armin Storm ook even afdeed en mij ter hand stelde. Moest hem wel weer terug geven…
Schitterend horloge !
Heel erg mooi manufacture techniek. De man was er helemaal lyrisch over en was ook in de fabriek geweest.
Mooie band met vouwsluiting had hij er op zitten.
Niet helemaal mijn ding. Was de Gravity Water. De wijzerplaat met de uit het centrum staande indices en wijzers zijn heel apart, maar niet mijn smaak. Niettemin leuk om in het echt gezien en gevoeld te hebben.