Armin Strom, een prachtig en relatief jong merk. Met een vaak afwijkend ontwerp en dito inhouse uurwerken. Duur? Geen idee, maar vaak best wat geld. Zeker voor de meer recente modellen. Maar heeft iemand er een? En wat zijn zo de ervaringen? Heb in het blauwe deel een prachtige custommade gezien. Maar zijn er nog andere HF’ers?
Mooie horloges, uurwerkjes zijn prachtig afgewerkt, lopen mooi.
Alleen veel te groot.
Ik heb die custom made Tourbillon gepost; inmiddels is die door naar een Amerikaanse liefhebber. Inderdaad wat Bernard zegt: schitterende techniek en afwerking, genot voor het oog maar flink aan de maat. Ik vond deze AS daarom wat (te) spannend om te dragen; 44 mm en titanium: recept voor krassen. Daardoor weinig draagtijd gehad, helaas. Die lip op zes uur had van mij qua ontwerp ook niet gehoeven.
De nieuwe modellen hebben een kleinere kast maat, geen lip en beter draagbaar lijkt me. Superkleine manufactuur (14 man geloof ik?), laagdrempelig benaderbaar en echte vakmannen.
Dank voor de reactie. Vond de door u aangeboden Tourbillon prachtig qua techniek en bijzonder qua ontwerp. En (ver) boven mijn budget. Een aantal van de wat oudere modellen zijn inmiddels (voor mij) beter betaalbaar. En sommige AD’s lijken ook korting te willen geven op enkele courantere modellen. Wat minder kijk op de organisatie maar idd een manufacture.