Arnies, begin er niet aan!

Het is allemaal begonnen met het zien van Commando :slight_smile:

Ik dacht snel klaar te zijn met de koop van een H556 van een gewaardeerd forumlid:

Ik was er blij mee, maar … toch een beetje klein voor mij.

Toen zag ik een doorleefd exemplaar op het Seikoforum te koop staan:


Kwam helemaal uit Australië, van een man die met een Nederlandse getrouwd is. De maat was precies goed!
(Inmiddels met een SKZ255-band uitgerust)

En toen was ik verloren.

Op het verkoopgedeelte hier kwam er een mooie te koop met de mogelijkheid een licht gemodde SKX007 in te ruilen met wat bijbetaling


en zo had ik er twee.

En toen er weer Ă©Ă©n op het Seikoforum te koop kwa, die net voor ruim 250 dollar een grote beurt had gehad (met rekening van IWW) kon ik me niet inhouden:

Stalen band erom, en gaan!
Ik heb er al mee gezwommen, hij draagt heerlijk met de stalen band.

Een Casio op Ebay voor 99 dollarcent op de gok gekocht:


Batterij erin en hij loopt. Alleen de wijzers doen het (nog) niet. Alarm, chrono, verlichting: prima.

Gisteren kwam de laatse binnen:


Zie je het verschil met de H558-5000 Arnie?
Hij is trouwens ook een ietsie groter :wink:

Verse batterij nodig, en de wijzers nog even nakijken. Als ik er zin in krijg kan ik de wijzerplaat en binnenring nog vervangen: die heb ik liggen. Het glas is glad gepolijst, dat geeft wat rare spiegelingen; nieuw glas staat dus ook op het lijstje…

Nog even een totaalplaatje:


Er ligt een oefen-exemplaar bij, daar kan ik het op leren.

DUS U ALLEEN BENT GEWAARSCHUWD!!

Arnies: niet aan beginnen!!

I’ll read back!!

Ik weet het niet Rob, niet verkeerd, maar net niet… om te dragen dan, als verzameling natuurlijk wel.

Oei! Da’s mooi. Vooral die met die zwarte metalen band.

Dus een “Arnie” is kennelijk iets ana-digi van Seiko of Casio.
Maar waarom heet dat nou “Arnie”??
Heeft Schwarzenegger zo’n ding dan?
Trouwens: ik zie dat er een dieptemeter op zit: hoe werkt die? Ook met zo’n buisje zoals die van Henrik?

robbie409 Schreef:

DUS U ALLEEN BENT GEWAARSCHUWD!!

Arnies: niet aan beginnen!!

je hebt gelijk, zo’n collectie daar meot je met een grote boog omheenlopen :smiley: :stuck_out_tongue:

Helemaal te gek, Rob! (tu)(tu) En ja, als je van de film Commando nog geen Seiko-virus krijgt… :wink:

Overigens ontgaat me de link met die Casio 'n beetje.

Arnie:

Casio is geen Arnie, maar wel hetzelfde principe. Ik vond de kleur wel mooi.

Mijn beste,

“Wie niet waagt, wie niet wint”.
En de winnaar moge duidelijk zijn, namelijk: hij die zijn pols mag binden met die levenslustige Arnie!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

robbie409 Schreef:

DUS U ALLEEN BENT GEWAARSCHUWD!!

Arnies: niet aan beginnen!!

OK Rob!

Hasta la vista, dat is een mooie verzameling!!!

vrgr,

Vncnt

Mooie collectie, en ik ken het gevoel, ik had er voor ik het wist ook ineens 2 liggen…
Groeten
Broes

Ik vind ze erg gaaf maar ook duur, onder de 250 euro krijg je geen behoorlijke (of?). Hoe komt dat, zijn ze zeldzaam?

Het is net als met de 6105-8110, opeens zijn ze hot.

LOL! (tu)

Ja,als de eerste binnen is:

I’l Be Back!!!

gr Ron

Ik heb ze een 8 tal maanden gevolgd op ebay en horlogefora en ineens gingen ze van 300 usd naar 600 usd voor exemplaren die van redelijk tot zeer mooi gingen…ik veronderstel dat die prijzen wel weer zullen stabiliseren…

Nu de Nederlandstalige verzamelaars zich massaal op de markt melden (met dank aan Rob) zal dat nog wel even duren :smiley:

volgens mij moet je bij Rob eerst over een berg tikkers heen voordat je in de woonkamer staat.B)-:#

Mooie collectie!(tu)
Zal de waarschuwing ter harte nemen.:stuck_out_tongue:

Mooie klokjes Rob, ben bang dat de gekte ook bij mij toeslaat…