Arnold and Son

Genieten weer. Dit kan ChatGPT niet.

5 likes

:joy:

Het AS1001 is een heel mooi uurwerk van La Joux-Perret dat in vereenvoudigde versie ook in mijn horloge komt.

IMG_7231

Heel de historie van Arnold &Son is leuk maar heeft niks met het huidige merk te maken. Zoals zo vaak. Oude (dode) merken nieuw leven inblazen.

7 likes

Dank voor deze uitleg. Ik merk ook dat Rolex mij daarom een beetje gaat tegenstaan. Die worden vaak meer waard. Daarmee kan je zomaar een paar duizend verdienen op een horloge. En dat voelt dan toch een beetje als werken. Misschien toch maar een gouden Breitling proberen. Of een IWC ofzo.

13 likes

Een paar lessen in afschrijven kan ik wel voor je verzorgen hoor :innocent:
Op 1 tudor en een CvdK na heb ik alle horloges nog 100% afgeschreven :joy:

4 likes

Mooi.

Je hebt iemand zijn dag gemaakt :innocent:

3 likes

Genoeg over Arnold,hoe is het met die zoon afgelopen :thinking:

3 likes

Zeker, ik arme sloeber, geen geld voor dure kleren (zeeman spul), geen auto. Ook te koop bij Ali? Budget €50,00 lijk ik toch de man in de kroeg. :wink:

1 like

Pffff Rolex is alleen voor de rijkeren, gewoon een Invicta of een Pagani. Niemand die het ziet dat die niet echt zijn :wink:

1 like

Brrrr :pleading_face: sorry maar niet echt mijn smaak.

Maar gelukkig heeft ieder zijn eigen smaak anders lopen we allemaal met hetzelfde horloge.

3 likes

2 likes

Ook niet mijn smaak, denk vooral voor de Chinese markt ofzo. Maar ze maken ook genoeg modellen zonder dat beeldhouwwerk.

6 likes

Wat een gelul, dit (niet van jou, maar van Arnold). Ze geven hun horloges dus een listprijs en dan verlenen ze automatisch en meteen een torenhoge korting omdat ze hun spullen anders aan de straatstenen niet kwijt worden? Dan is de kortingsprijs toch gewoon de listprijs? Wat een volksverlakkerij…

1 like

Gadver…walgelijk!

Allemaal gelul dus. Er was ooit een horlogemaker die Arnold heette, maar in 1995 richtten een stel gasten die niks met die man te maken hadden een merk onder zijn naam op om zo de geschiedenis te kunnen claimen voor de marketing.

Zelfs The British Masters in Timekeeping is een verzonnen concept waar zomaar een Algerijn, een Singaporees en een Zwitser achter kunnen zitten. Je weet het niet.

https://www.watch-wiki.net/doku.php?id=graham_london&redirect=1

Shady as fuck.

Ik spuug op dat soort praktijken. Op dat moment interesseert het me niet eens meer wat ze maken.

Als ze zich gewoon als nieuw merk presenteren, zoals onder andere Nomos, Damasko, Baltic en Hublot dat doen, dan heb ik er geen moeite mee.

Nu is Arnold & Son onderdeel van Citizen omdat het met de boedel van La Joux Perret mee kwam. Ik vind dat misschien wel slecht afstralen op de Citizen groep.

3 likes

Dit is een Invicta voor z3hma’s die graag laten zien dat het ze financieel voor de wind gaat.

2 likes

Helemaal eens! Het moonphase model als boven afgebeeld (post wbcoupe) wordt wel eens vergeleken met het moonphase model van Christopher Ward waarbij er wat minderwaardig over CW wordt gedaan. Echter, Christopher Ward heeft wel op eigen kracht een merknaam opgebouwd!

Helaas is A & S niet het enige “gejatte / gereanimeerde” horlogemerk………….

1 like

Hopelijk komt die boodschap binnen in Japan. Zoniet dan plaatsen we volgende week deze post nogmaals. :face_with_raised_eyebrow:

6 likes

:rofl::rofl::rofl:

1 like

Ik zie graag dat bedrijven en instellingen het juiste doen zonder onze input. :slight_smile:

Wat is de Arnold & Son van toen? “Since 1764” is onzin, dus je moet het binnen 1995-vandaag houden, zeg maar. Ook het feit dat het nooit echt Brits is geweest stoort me, nu ik er bij nadenk.

Wat is de wezenlijke verandering die maakt dat het in 1995 wel een goed idee was?

5 likes