Arsa

Iemand enig idee wat dit zakhorloge van arsa waard is ? Het is gestempeld net als de ketting met 18k. Wat is de bedoeling van de van drukknop voorziene cilinder aan het eind van de ketting? Het horloge is in prima werkende staat.

Even verplaatst naar de goeie sectie.

Dit is geen taxatieforum, en een antwoord zal van vele dingen afhangen :slightly_smiling_face:

Geen idee wat die cilinder is, ook benieuwd.

Ik heb je bericht verplaatst naar de juiste categorie, maar prijs bepalingen doen we niet graag aan hier, zo schrijven de regels voor.

Het merk staat voor August Reymond en daarover is genoeg te vinden op het net, of via Chrono24 voor prijzen, maar de kenners alhier kunnen ook helpen !

Ha, dubbelop dus ;

• Hier kan je vragen stellen over je horloge aan de leden van het forum. Wij zijn echter geen taxatie-forum.
    Vragen over type, oorsprong, de techniek en of het horloge echt is kunnen hier wél worden gesteld.
    Weet dat hier leden actief zijn die je meteen benaderen om je horloge tegen een zacht prijsje te kopen. Ga daar niet op in en meldt dit zonodig bij de moderatoren.

https://www.watch-wiki.net/doku.php?id=auguste_reymond

Kan de dop van de cilinder af? Zou verwachten dat je er iets in kunt doen. Bijv. een tandenstoker.

De kant tegenover de drukknop is voor 80% open

Dat wist ik niet Ron. Het is een geerfd horloge die afkomstig is van een goeie vriend. Het was ooit van zijn vader. Aangezien het bij mij maar in de safe ligt heeft niemand er iets aan en ben ik aan het overwegen om het te verkopen maar dat zou niet snugger zijn zonder een idee te hebben van de waarde.

1 like

En van harte welkom :+1: voor al die overige vragen.

De cilinder lijkt verdacht veel op deze:

Antique 9ct Gold Toothpick Fob c1920 375 Purity Chatelaine Charm Propelling For Sale at 1stDibs

Wat al eerder was gezegd, voor tandenstoker.